Készül az M0-s körgyűrű tehermentesítőjének tanulmányterve

Vágólapra másolva!
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tendert írt ki az M1-es autópálya Székesfehérvár és a majdani M8-as autópálya közötti 120 kilométeres összekötő út tanulmánytervére. Az új, kétszer kétsávos út a tranzitforgalmat vinné le az M0-s körgyűrűről.
Vágólapra másolva!

A nyílt tenderfelhívást a Napi.hu cikke szerint az uniós közbeszerzési közlönyben tette közzé az ajánlatkérő NIF.

A feladat - és az út is - két részből áll:

  • Az első rész Komárom-Nagyigmánd térségében ágazik le az M1-es autópályáról, és a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő útig tart, hossza 85 kilométer.
  • A második rész a fehérvári elkerülő úttól halad - az M7-es autópálya új csomópontján keresztül - az M8-as autópályáig, amelyet Sárbogárd térségében ér el, és hossza 35 kilométer.

A tervezési idő 20 hónap. Mindkét résznek el kell készíteni a tanulmánytervét, továbbá a környezeti hatásvizsgálati dokumentációt, végül pedig meg kell szerezni a környezetvédelmi engedélyt is.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben az első rész esetében legalább 200 millió forint, a második rész esetében legalább 160 millió forint nettó árbevétele volt országos közút tervezéséből.

Az ajánlattételi határidő december 5.

Az értékelésnél az ár és a minőség 50-50 súlyszámmal szerepel.

Mosóczi László, az ITM államtitkára májusban azt nyilatkozta, hogy a kormány a nemzetközi áruforgalom jobb elvezetése érdekében az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére új félgyűrű létesítését kezdeményezte - idézi fel a lap.

Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon,

így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között.

Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai alapján az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez.