Az elemző kérdésre felidézte Tuzson Bence miniszterelnökségi államtitkár szavait, mely szerint a településeken belüli tömegközlekedést az adott önkReormányzatnak kell megoldania. Budapest alapvetően kivétel, nem csak azért, mert a közigazgatási határin túl is szervezi a tömegközlekedést, de abban is kivételt jelent a főváros, hogy ez az egyetlen település, ahol évről-évre felmerül az állandó állami beavatkozásnak, segítségnyújtásnak a kérdése, igénye.
A kormány rendszeresen segítséget nyújtott a fővárosi közlekedési cégnek az állandó adósság miatt, de az igazi adósságkonszolidáció az mindig a budapesti vezetésnél történt. Farkas Örs szerint
a kormány nem most elégelte meg ezt az egészet, hiszen már Lázár János korábbi kancelláriaminiszter vállalt kemény konfliktusokat, amikor azt mondta, minden közösség maga oldja meg a saját tömegközlekedését.
Budapest esetében ez azért is fontos, mert ahogy Tuzson Bence fogalmazott, az iparűzési adó terhére kell ezt megvalósítani, a fővárosban összpontosul az ország teljesítőképességének jelentős része.