Halál a vasúti átjáróban: elképesztő adatokat közölt a MÁV

Vágólapra másolva!
Összesítette a MÁV az eddigi, a vasúti átjárókban történt baleseteket. Az adatok szerint idén kevesebb volt a baleset mint a múlt évben, de többen haltak meg.  Általános, hogy a gyalogosok, autósok, azt hiszik, hogy még átérnek a vonat előtt, telefonálnak vezetés közben, vagy figyelmen kívül hagyják a tilos jelzést. Idén eddig 21 ember halt meg a vasúti átjárókban.
Vágólapra másolva!

December elejéig 69 baleset történt a vasúti átjárókban ebből 21 végződött halállal. Tavaly 82 baleset volt, ezekben 18 ember halt meg - írta közleményében a MÁV.

Néhány a legsúlyosabb idei esetek közül:

  • Január 10-én, Galgahévíz közelében a jól működő fénysorompós kereszteződésben személygépkocsi ütközött egy vonattal, az autó két utasa életét vesztette.
  • Augusztus 21-én, Nagymaros és Verőce között jól működő fénysorompós átjáróban vonat elé hajtott egy személygépkocsi, melyben hárman vesztették életüket.
  • Szeptember 10-én, a tápiógyörgyei állomáson, a Szilvási úti jól működő fény-félsorompós kereszteződésben vonattal ütközött egy személygépkocsi, mely totálkáros lett, a benne utazó két személy életét vesztette.
  • November 17-én, Vácon, a Hosszú utcai jól működő fénysorompós átjáróban a vonat 800 méteren át tolta az elé hajtó személygépkocsit, az autóban utazók a helyszínen meghaltak.

Idén eddig 8 gyalogos lépett figyelmetlenül vonat elé, 5 biciklis, 2 motoros, 45 autó, 4 tehergépkocsi és 3 munkagép nem állt meg időben és ütközött ezért a vonattal.

December elejéig 21 halálos kimenetelű baleset volt, 12 súlyos, 6 könnyű személyi sérüléssel, 30 eset pedig anyagi kárral végződött Forrás: MÁV

Az útátjárós balesetek hátterében minden esetben a közlekedők figyelmetlensége, a KRESZ előírásainak megszegése áll - írja a MÁV.

A baleseteket szinte kivétel nélkül az okozta, hogy az autósok, gyalogosok vagy kerékpárosok túlbecsülték saját képességeiket,

megpróbáltak még a vonat előtt átérni,

esetleg egy pillanatra kihagyott a figyelmük. Az okok között szerepel még a gyorshajtás, az agresszív vezetési stílus, a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása, a vezetés közbeni telefonálás is. Gyakran tapasztalható, hogy

a sofőrök nem néznek körül a sínekre hajtás előtt,

nem törődnek azzal, hogy a szabályok az átjáró „fokozott óvatossággal" történő megközelítésére intik a közlekedőket. Egyértelmű jele a sofőrök figyelmetlenségének, hogy sokszor a vasúti átjáróban haladó vonat oldalának ütköznek az autókkal:

  • Január 20-án Sóstóhegy és Kemecse között jól működő fény- és félsorompóval jelzett kereszteződésben egy tehervonat huszonegyedik! kocsijának ütközött egy külföldi rendszámú gépkocsi. Személyi sérülés nem történt.
  • Március 4-én Pápa és Mezőlak, április 8-án Tiszafüred és Füzesabony között, július 7-én Soroksár állomásnál, szeptember 21-én Szabadszállás és Bösztör, másnap Vámospércs és Nyírábrány, november 2-án Szentlőrinc és Szigetvár állomások között, november 19-én pedig Újvenyim megállóhelynél ütközött vonat oldalának egy-egy személygépkocsi. Ezek a balesetek csupán sérüléssel jártak, de következményeik akár súlyosabbak is lehettek volna.