Karácsony Gergely kulturális főpolgármester-helyettese, a Gyurcsány-párti Gy. Németh Erzsébet interjút adott a baráti Népszavának. Ebből kiderül: egyáltalán nem zavarja őket a Katona botránya, a szexuális zaklatást egy évig eltitkoló Máté Gábor igazgató szerinte mindent jól csinált, ellenben Dörner György, az Újszínház igazgatója nem, és Eszenyi Enikő is igazán tüntethetne a három másik színházzal, és persze Karácsony Gergellyel együtt. Érdekes módon egy szó sem esett a Katona színészéről, Nagy Ervinről, aki közfelháborodást okozott a múlt héten. Ocsmány, trágár, dehumanizáló stílusban szidalmazta az RTL Klubban Kocsis Mátét, a Fidesz frakcióvezetőjét. Azért, mert Kocsis Máté a szexuális zaklatást egy évig eltitkolni próbáló, végül a botránnyal lebukott Katona József Színházat bírálta. Érthetően. Dömötör Csaba államtitkár a Facebookon utasította vissza a mocskolódó trágárságokat, Csupó Gábor világhírű, Hollywoodban élő filmes, kétszeres Primetime Emmy-díjas producer és rendező az Origónak küldött levélben háborodott fel a színész viselkedésén. A Magyar Nemzetben Nagy Árpád a rendkívül találó "Nagykapura nyithatja mocskos száját Nagy Ervin" című írásban értékelte a színész gyalázatos viselkedését. A Hír TV-nek írt blogjában pedig Apáti Bence, a Budapesti Operettszínház balettigazgatója írta le gondolatait a színészről.

Gy. Németh Erzsébet a Népszavának adott hétfői abszurd interjújában megerősíti: szerintük a Katona József Színház igazgatója, Máté Gábor jól járt el Gothár Péter szexuális zaklatási botrányában (mint maga Máté Gábor vallotta be a 24 nevű ellenzéki médiumnak: egy évig nem hozta nyilvánosságra az ügyet, eltitkolta). Ugyanakkor Dörner György, az Újszínház igazgatója nem járt el megfelelően. (Mint ismert: 2016-ban a színház ügyelője igazgatói pályázatot írt Dörner ellenében, nem nyert, ezek után a Gothár-botrányt követően Karácsony Gergelyéknek levelet írt. Ebben arról számolt be, hogy úgy tudja, Mihályi Győző színész az Újszínházban illetlenül közeledett négy évvel ezelőtt egy öltöztetőnőhöz.) 

Megdöbbentő állításokat fogalmaz meg a Vígszínházról is: ismét arra utal, hogy Eszenyi Enikőnek tüntetnie kellett volna Karácsony Gergellyel és másik három pesti színházzal együtt. (25 budapesti színház nem tüntetett.) Ahogy az Origónak, a Népszavának sem cáfolta, hogy Alföldi Róbert lehet a Vígszínház új igazgatója. "Azt szeretném kérni, hogy mindenki pályázzon, aki szívesen vezetné a Vígszínházat."  Pedig az újságíró megkérdezte, hogy igaz-e a váltás.

Igaz, arról már elfelejtette megkérdezni az újságíró, hogy miként vélekedik az elmúlt évek talán legpéldátlanabb színészi botrányáról. Nagy Ervin, a Katona József Színház színésze trágár hangnemben szidalmazta a Fidesz frakcióvezetőjét, és a maga egyszerű stílusában fenyegette a kormánypártot.

A múlt héten - Dömötör Csaba államtitkár és a hollywoodi rendező-producer, Csupó Gábor mellett - többen megfogalmazták felháborodásukat. Például Nagy Árpád publicisztikájában rendkívül pontosan jellemzi Nagy Ervin színész jellemét. Hogy a szolidaritásról papoló színész hogyan árulta el saját kollégáját, ha éppen az érdeke azt kívánta. Nézzük is meg, Ubrankovics Júlia színésznő mit mesélt Nagy Ervinről, miután kiírták a színésznőt a sorozatból, és Nagy Ervin kifejezte, hogy ennek örül: 

Ahogy Nagy Ervin is kiállt ellenem, ez igazi döbbenet. Nem volt köztünk kémia, ezt nyilatkozta. Egyébként mi már játszottunk együtt a Katona József Színházban. 

A Magyar Nemzet egy másik mondatot is idéz Ubrankovics Júliától: 

Kellesz, amíg úgy gondolják, ha viszont nem, akkor egyik napról a másikra kilök a rendszer, és bezáródik mögötted az ajtó. Ha kussolsz, még lehet, hogy kapsz valami munkát, ha szembeszállsz velük, akkor viszont háborút indítanak, és véged. 

Vagyis, arra utalt a színésznő, hogy Nagy Ervin megfelelési kényszerből kezdte szidni a sorozatból kihagyott kolleganőjét.

De nézzük Apáti Bence írását a Hír TV blogjában. A Magyar Nemzet főmunkatársa, a Budapesti Operettszínház balettigazgatója is elmondja véleményét a hisztériázó színészről. 

"Nekem néha hamarabb jár a szám. Nekem ez hibám. Ha tizennégyet számolok, akkor sokkal nyugodtabb verzió van." Nagy Ervin mindezen okos gondolatokat 2017-ben, a Fidesztől elrabolt Hír TV-n osztotta meg Veiszer Alindával, akivel akkoriban a megvásárolt - pardon, "csalódott" - fideszes újságírók tervezték felépíteni az igazipolgárikonzervatív Magyarországot.

De térjünk vissza Nagy Ervin örök érvényű gondolataira, már csak azért is, mert ilyenkor érdemes felidézni az ilyen típusú, tűpontos megfogalmazásokkal fűszerezett, önanalizáló interjúkat, mint most, amikor Ervintől és az ő fennkölt, és európai megállapításaitól hangos a haladó sajtó. Nagy Ervin, úgy tűnik, nem fogadta meg két évvel ezelőtti énjének tanácsait, nem számolt el tizennégyig, úgy esett neki a Fidesznek és Kocsis Máténak, mint Gréczy a mobiltelefonnak.

Pedig színészünknek ez hibája. Hogy nem számol, mielőtt beszél.

Számolni kellett volna. Legalább tizennégyig, vagy kétezer-huszonkettőig.

Ő is tudja. Mondta is Alindának. Meg sok mást is, például, hogy mindenkinek a színésze szeretne lenni.

Egészen pontosan úgy fogalmazott: az a vágya, hogy a jobboldaliak pontosan annyira tiszteljék és szeressék a művészetét, mint a baloldaliak.

Rossz hírem van. Ez a hajó elment. Az ellenkező irányba.

Ugyanis Nagy Ervin annak a pártnak a frakcióvezetőjét kezdte Nagy Blanka szellemét megidézve pocskondiázni, amelyet a magyar emberek harmadszorra szavaztak meg kétharmados többséggel. Persze lehet, hogy csak bejelentkezett néhány újabb főszerepre a ballibsi producereknél, ezért használt olyan népszerű hangvételt, amelyet Bayer Zsolttól már nem tűrnek el a libsik. Ervin csak jól beolvasott, elragadták a jogos indulatai.

Mutatom mennyire:

"Nagyon komoly indulatokat gerjeszt bennem egy-egy ilyen félnótás országgyűlési seggnyalónak a hozzászólása."

Meg még így is:

"És most jön egy ilyen Kocsis Máté-szerű képződmény(...), egy ilyen típusú csávó, azért, hogy a főmérnöknek fölfelé nyaljon, emberekről bármit ki mer jelenteni, egyfajta politikai szituációban, amitől ő azt gondolja, hogy ettől valamiféle nyeresége lesz."

A combos dehumanizálás után (jobboldali politikust nyugodtan lehet állattá aljasítani) Ervin még fenyegetőzött is egy picit. Meglátása szerint ugyanis a hatalom jelenleg a művészek bütykén ácsorog, ami elfogadhatatlan és roppant sértő tevékenység, több, mint bosszantó, és ami miatt a Fidesz pillanatokon "belül óriási szarban fogja találni magát."

Azon most elegánsan lendüljünk át, hogy Ervin itt egy egész szakma nevében beszélt, pedig senki sem kérte rá. Egy egész szakmát állított szembe a jobboldallal, ami ugyancsak meggondolatlanság volt a részéről.

Most azok vannak inkább szarban, akik nem osztják Nagy Ervin gondolatait. Nekik hallgatni kell, mert jön Gy. Németh néni és lefenyíti, aki nem megy tüntetni. De Ervinnek ezzel nincs baja. Csak a Fidesszel. Az szóra sem érdemes, hogy Karigeri fúrja Dörnert, hogy visszadobta Bán Teodóra pályázatát, hogy Nemcsák Károly nyakára ültette Vásárhelyi Máriát, hogy az éppen most semleges Eszenyi Enikőt is fenyegeti, mert ő igazi demokrata. Ha Karigeri lép az Újszínház vagy a Thália színészeinek bütykére, az nem érdekes. Ő nem egy Karácsony Gergely-szerű képződmény, ő egy hős, aki csak a fasizmus ellen harcol, és próbálja visszaszerezni a liberális színházakat a tehetségtelen, gyűlölködő jobboldaliaktól.

Főpolgármester úr tehát minden szempontból nagyszerű ember, egy igazi hérosz, amiből egyenesen következik, hogy főpolgármester úrnak éljenezni, semmiképpen sem tekinthető seggnyálasnak, mert főpolgármester úr fáradságos munkáját minden tisztességes demokratának támogatnia kell!

Gothár Péter-ügy pedig nincs, nem is volt, vagy ha volt is valami, az a Katona legtitkosabb belügye. Egyébként sincs azzal semmi baj, ha a kiváló rendező színésznők bugyijába nyúlkál. Megteheti, mert ő azzal teljesíti ki a művészetét.

Arra azért persze kíváncsi lennék, mi történt volna, ha a tehetséges színművész kedvesét zaklatta volna Gothár Péter.

Vajon Nagy Ervin elszámolt volna tizennégyig, mielőtt eltöri Gothár állkapcsát?

A kiváló publicistával, balettművésszel sajnos azonban vitatkoznunk kell.

Apáti Bence egy hirtelen haragú, afféle öntörvényű színészként jellemzi Nagy Ervint. Megértjük: például az ATV egyik beszélgetős műsorában is azzal dicsekedett, hogy összevert egy hajléktalant a Katona József Színház bejárata előtt. Természetesen lovagiasságból, úriemberségből tette mindezt. Azonban információink szerint Nagy Ervin semmit sem csinál véletlenül, mostani durvasága is tudatos és megtervezett akció volt.

Nagy Ervin vendégként más színházakban is játszott, filmekben is szerepelt, így információink nem a Katona József Színházból származnak. Eszerint Nagy Ervinnek van egy Ha esetleg egy jóval simulékonyabb, hízelkedőbb arca is. Ha egy határozottabb rendező vagy egy olyan ember, akitől közvetlenül függ, elmesél egy közepes viccet, ha van valaki, aki elsőként és hangosan kacarászik, akkor az Nagy Ervin. Így szerezve jó pontokat. Mostani nyilatkozata is afféle jópont-szerzés. Jó pontokat akar szerezni igazgatójánál, Máté Gábornál és persze a Katona József Színház fenntartójánál, a Karácsony Gergely vezette Városházánál.

Kerestük a múlt héten a Katona József Színházat, hogy mi a véleményük Nagy Ervin alpári mondatairól. Nem válaszoltak, de persze továbbra is várjuk a színház válaszát. Ahogy, nagyon sokan, Nagy Ervin és a színház bocsánatkérését is.