Karácsonyék megkezdenék a budapestiek ideológiai nevelését

2020.01.14. 16:08

Budapest új főkertésze úgy tűnik, nem a kertekkel és parkokkal, hanem a fővárosaik megnevelésével akar majd foglalkozni a következő években. Bardóczi Sándor egy interjúban nyíltan ki is jelentette, hogy nem a fizikai állapotok, hanem az emberek mentális térképének az átállításával foglalkozna. Egy gond van ezzel, hogy nem erre szól a mandátuma. Az új főkertész "trendi" módon az autósokba is belerúgott egy jó nagyot.

Nem fizikai átalakítással kell kezdeni, hanem az emberek mentális térképének átállításával - nyilatkozta terveiről az Indexnek a frissen kinevezett főkertész. Bardóczi Sándor azt mondta,  baromira nem érdekel a rövid távú megvalósulás. A hosszú távú gondolkodás a tájépítészet sajátja. A főkertész számára tehát fontosabb a fővárosiak megnevelése, mint a zöldfelületekkel való foglalkozás, és a parkokkal való foglalkozás. Bardóczi nagy szereptévesztésben van, mivel nem tanárnak szerződtette őt Karácsony, hanem hogy minél jobb állapotban legyenek a budapesti zöldfelületek. 

Bardóczi Sándor főkertész minden fővárosit megnevelne, és megmondaná nekik, mi a jó és a rosszForrás: Greenfo

Bardóczi azonban az interjú további részeiben sem állt le a népneveléssel. Szerinte nincs szükség autóra a belvárosban. Úgy látja, aki az Újlipótvárosban él, az leélheti úgy az életét, hogy nincs szüksége autóra. Majd egészen elképesztő szociális érzéketlenséggel hozzáteszi: Vidéki útra bérelhet, ha akar. Én is béreltem, ha kellett, anyagilag nem több, mint egy autót fenntartani. Egyébként meg van a vonat. 
(Zárójelben jegyezzük meg a nyilvánvalót: autót bérelni drágább, mint fenntartani, hiszen ha nem így lenne, akkor az autók bérbeadásával foglalkozó cégek csődbe mennének. A kocsik fenntartása mellett ugyanis fizetniük kell az alkalmazottakat, az adókat, járulékokat és még hasznot is kell termelniük, hiszen ebből él a tulajdonos)

Bardóczi később fokozza a kommunista tempót. Nonszensznek nevezte, hogy sok kerületben második és harmadik autóra is adnak ingyenes várakozási engedélyt. Ha ezek változnak majd, sokkal többen fognak gondolkodni közlekedési alternatívákban, és lehet majd csökkenteni a parkolószámot - tette hozzá. A főkertész tehát egyfajta bűnnek tekinti, ha valakinek több autója van.

Hogy jön ide a pesti rakpart?

Az pedig teljesen érthetetlen, hogy Bardóczi, miért beszél a pesti alsó rakpart lezárásáról, miközben a pozíciójából fakadóan semmi köze nincsen ahhoz a területhez.  A főkertész szerint egyébként azért kell lezárni, mert az autós olvasók nyáron nem fogják a gyerekeket iskolába vinni. Szólt arról is, hogy "a pesti alsó rakpartot, a Szent István parktól a Bálnáig, egy hosszabb folyamat során vissza lehetne adni a városnak ebből a kloáka maxima, autópálya állapotból."

Bardóczi egyébként korábban azzal szerzett hírnevet magának a balliberális oldalon, hogy élesen támadta a Liget-projektet.