A vádirat szerint a 64 éves férfi metrókocsi-vezetőként dolgozott, a szükséges képesítés, vizsga birtokában volt, az időszaki képzéseken részt vett. 2016. december 5-én, a kora reggeli órákban az Örs vezér terétől a felszíni Pillangó utcai megálló felé haladt.
Az adott pályaszakaszon a legnagyobb megengedett sebesség 70 km/h volt,
az idő aznap párás, fagypont alatti volt, a metrópálya csúszott, azon falevelek és egyéb növényi hulladék csökkentették a tapadást.
A vonalon a forgalom torlódott, erről és a csúszásveszélyről az ügy másik vádlottja, a forgalmi menetirányító 64 éves férfi tájékoztatta a vezetőt.
A forgalom irányítását végző vádlott utasítást adott a biztonsági rendszer vezérelte kézi üzemmód használatára, sebességkorlátozást azonban – annak ellenére, hogy a többi vezető adatai alapján ez szükséges és indokolt lett volna – nem rendelt el.
A Pillangó utcai megállóban egy másik szerelvény állt. A megállóhoz közeledő szerelvényt vezető vádlott nem a forgalmi körülményeknek megfelelő,
legfeljebb 28 km/h-s biztonságos sebességgel haladt, hanem felgyorsított 57 km/h-ra,
emiatt a későbbi fékezés során a szerelvény megcsúszott, a metró a fékezés oldása, majd vészfékezés ellenére sem tudott időben megállni,
így nekiütközött a megállóban várakozó metrószerelvénybe.
Az ütközés következtében öt utas súlyos, további tizenhat személy könnyebb sérülést szenvedett. A baleset miatt a forgalom a metró egy szakaszán a délután végéig szünetelt, negyvenöt pótlóbusz biztosította a közlekedést, közel két millió forint plusz költséget okozva. A forgalom szünetelése kb. 94 ezer utast érintett.
A két sérült szerelvény javíttatása több mint százötven millió forintba került.
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség a vezető és a forgalomirányító férfi ellen
vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetése és különösen nagy kárt okozó közérdekű üzem működése gondatlan megzavarása
miatt nyújtotta be vádiratot a Pesti Központi Kerületi Bíróságra.
A kerületi ügyészség letöltendő szabadságvesztésre ítélést és a vasúti járművezetéstől, illetve a forgalmi menetirányítói foglalkozástól eltiltást indítványozott. Az ügyészség arra az esetre, ha a vádlottak a bűnösségüket a vád tárgyává tett bűncselekmények vonatkozásában az előkészítő ülésen beismerik és lemondanak a tárgyaláshoz való jogukról,
az eltiltások mellett végrehajtásában felfüggesztett fogházbüntetés és pénzbüntetés kiszabását indítványozta
- olvasható Dr. Ibolya Tibor, fővárosi főügyész közleményében.