A repülőtéri zaj miatt panaszkodó egyesület elnöke olyan közel lakik a repülőtérhez, ahol már nem is lehetne lakóház

budapest, liszt ferenc nemzetközi repülőtér, ferihegy, lot
A LOT új londoni járata felszállásra készül.
Vágólapra másolva!
Egy, a Liszt Ferenc Repülőtértől csupán 400 méterre álló, tisztázatlan körülmények között épített ingatlan tulajdonosának a véleményét állította be mérvadónak a repülőtéri zajterhelést illetően a Népszava. A területen ugyanis nem is lehetne a megvalósult módon lakóházat építeni, mégis a zajterhelés miatt aggódó egyesület vezetője a nyilvántartások szerint ott él. Valójában az elmúlt időszakban meghozott intézkedéseknek köszönhetően jelentősen csökkent a zajterhelés a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környékén.
Vágólapra másolva!

A ferihegyi repülőtér környezetében lévő lakóövezetek zajterhelése miatt ismét megszólalt a Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület, amely állásfoglalását a Népszavában tették közzé. Az egyesület szerint ugyanis a tavalyi jogszabályváltozások nem hozták meg a várt eredményüket.

ITM: Jelentősen csökkent a zajterhelés

A panasszal kapcsolatban az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Magyar Nemzettel azt közölte, hogy az elmúlt időszak intézkedéseinek célja a kezdetektől a légi forgalomból származó fővárosi zajterhelés érdemi visszaszorítása volt a legérzékenyebb, úgynevezett mélyalvási időszakban, vagyis éjfél és hajnali öt óra között. A minisztérium szerint

az érintett családok nyugalma érdekében az elmúlt bő két évtized legjelentősebb szabályozási beavatkozása történt meg tavaly, hiszen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmára 1997-ben megalkotott rendelkezéseket a zajterhelést érintően a múlt évben módosították először.

A változtatás eredményeként a korábbinál több repülő szállhat fel vagy le a gyérebben vagy egyáltalán nem lakott délkelet felé az éjfél és hajnali öt óra közötti időszakban.

A tapasztalatok szerint az előírás üzemeltetési és repülésbiztonsági szempontból is bevált.

A szabályváltozás hatálybalépése után szeptemberben és októberben egyetlen gép sem szállt le Budapest felől a mélyalvási időszakban.

Az intézkedésnek köszönhetően a repülőtértől északnyugatra fekvő, sűrűn lakott területeken 2019 utolsó hónapjaiban valóban teljes nyugalom volt éjszakánként.

Egy fontos információt elhallgatott a Népszava

A Népszava a zajra panaszkodó egyesülettel kapcsolatban azonban elhallgatott egy fontos tényt. A Kulturált Légi Közlekedésért Egyesület jelenlegi elnöke Frik Zoltán Gábor. Az interneten elérhető adatok alapján Frik Zoltán Gábor hivatalos lakcíme a 31L pályavégtől körülbelül 398 m-re van oldalirányban.

Forrás: Origo

Az összesen 2496 négyzetméter területű ingatlanon két lakóház áll.

Itt látható a két ingatlan Forrás: Origo

Az ingatlanra vonatkozó Kerületi Építési Szabályzat értelmében az ingatlan a Gksz-2/09 jelű építési övezetben található (GkSZ: Gazdasági, jellemzően raktározásra és termelésre szolgáló terület). A szabályzat értelmében itt gazdasági, jellemzően raktározási és termelési tevékenységi célt szolgáló épületek helyezhetők el, és ezen épületeken belül a tulajdonos, a használó és a személyzet számára szolgáló lakás (telkenként 1 darab) kialakítható. Az övezetben önálló lakó rendeltetésű épület nem helyezhető el.

Forrás: Origo

A XVII. kerületi építéshatósági csoport az ominózus ingatlannal kapcsolatban azt közölte, az ingatlanon található épületre semmilyen dokumentációt nem tartalmaz a nyilvántartásuk, így építési, illetve fennmaradási engedélyt sem.

Azonban arra való tekintettel, hogy az épület a légi felvételek tanúsága szerint már több mint 10 éve ott áll, jogi lépéseket az ott lakóval szemben nem tudnak tenni.

Hatóságuk kapacitás hiányában nem ellenőrzi a fenti korlátozást (azaz, hogy az övezetben lévő ingatlanokon csak egy lakás alakítható ki), így e tekintetben adattal sem rendelkeznek.

Összességében tehát az ellenzéki Népszava egy olyan egyesület elnökére hivatkozik, aki tisztázatlan körülmények között egy nem lakóingatlannak minősített, a leszállópályától 400 méterre lévő ingatlanon él.