Két étel-házhozszállítással foglalkozó céget kérdeztünk a veszélyhelyzet kihirdetését követő szolgáltatásbeli változásokról és a fogyasztói szokások alakulásáról, valamint arról, hogy milyen lépésekkel védekeznek a járvánnyal szemben. Tajti Ákost, a Wolt ételszállító cég magyarországi ügyvezetőjét telefonon, a Netpincért e-mailben értük el.

Tajti Ákos ügyvezető elmondta, hogy a cég forgalma a 2 éves indulásuk óta hétről hétre növekszik, de a koronavírus-járvány miatt hozott döntések óta arányaiban érezhető a növekedés. Nem csak a rendelések száma, hanem a regisztráló éttermek száma is megnőtt. A 15 órás bezárás hatására valószínűleg így próbálják a forgalmukat valamennyire megtartani azok az éttermek, ahol korábban egyáltalán nem is működött kiszállítás, vagy így növelik a kapacitásukat.

Forrás: Koncz Márton - Origo

A rendelési szokásokkal kapcsolatban, azon kívül, hogy általában az újabb éttermeket szokták kipróbálni, nem érezhető változás. Ahogy az sem, hogy egyszerre több ételt rendelnének felhalmozás céljából, mint ahogy az a boltokban tapasztalható, tehát

a rendelés száma megnőtt, de az egyes rendelési mennyiségek viszont nem emelkedtek.
Arról is beszélt, hogy a futárok védelmében kérték az éttermeket, hogy biztosítsák számukra is a kézfertőtlenítő használatát.
Most érintkezésmentes szállítást is lehet kérni. Ez azt jelenti, hogy a rendelés leadásakor megadhatjuk, hogy a futár pontosan hová tegye le a rendelést. Kedd óta ez az alapbeállításuk, így nem kell személyesen átvenni a futártól az ételt. Az applikációnak köszönhetően követhető, hogy épp merre jár a futár, így még melegében felvehetjük az ételt a kijelölt helyről.

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A NetPincér internetes házhozszállítási cég is arról számolt be, hogy a regisztráló éttermek száma megugrott, a jelenlegi 2000 éttermük mellett még 500 újabb étteremtől kaptak megkeresést. Egyelőre Budapestről keresik őket a legtöbben, de az utóbbi napokban a vidéki nagyvárosokból is többen jelentkeztek. Az elmúlt hetekben a vállalat több országos partnerénél is jelentős akciókat vezetett be. Például több partnerrel ingyenes kiszállításra áll át, vagy akár 30%-os kedvezményeket is bevezet egy-egy népszerű termékre vagy menüre.

Forrás: Koncz Márton - Origo

Eközben a futáraikat részletesen tájékoztatják a szükséges higiéniai előírásokról, és kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra.A vállalat elérhetővé tesz futárjai számára egy 2020 Koronavírus Futártámogatási Programot, amelynek keretén belül pénzügyi támogatást nyújt azoknak a futároknak, akiknél a koronavírust megállapítják, illetve azoknak, akiket hivatalosan karanténba helyeztek.

Forrás: Koncz Márton - Origo

A futárok betegség esetén a gyógyulásukig, de minimum két hétig nem dolgoznak, viszont a csoportbesorolásukat, amit eddigi teljesítményük alapján értek el, megtarthatják, hogy ne vesszen kárba az addig elért pozíciójuk, értékelésük. Az Origónak azt mondták, náluk is elérhető

az érintkezésmentes kiszállítás, a NetPincérGO-rendelések 35%-nál kérik is a megrendelők,

de számítanak rá, hogy ez az arány erősen növekedni fog a következő időszakban. Azt is elárulták, hogy csak március első két hetében országos szinten 135 új futárpartnert vettek fel. Ezek többsége már munkába is állt. Ez jó lehetőség lehet azoknak, akiknek a megélhetésük kérdésessé vált, vagy egyszerűen csak szeretnének dolgozni. Mivel náluk bérelni is lehet szállítási eszközt, például kerékpárt, "jármű nélkül" is tudnak csatlakozni a NetPincérhez.