Itt a Fidesz-KDNP javaslata a sebességkorlátozásról

2020.04.29. 16:33

Minden útszakaszra készüljön egyedi elemzés, kérjék ki az ott élők véleményét, és szakaszonként döntsenek az esetleges sebességkorlátozásról – ezt a határozati javaslatot tárta a Fővárosi Közgyűlés mai ülése elé Láng Zsolt, a Fidesz-KDNP budapesti frakcióvezetője, szemben Karácsony Gergely főpolgármester nagy botrányt kavart tervezetével, amely az egész városban egységesen 20, 30 és 50 kilométerórára csökkentené a megengedett legnagyobb sebességet, azaz még a jól védett autópálya-bevezető szakaszokon is csak döcögni szabadna – írja a PestiSrácok.

A Láng Zsolt által benyújtott javaslat így szól:

A közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási terv a sebességkorlátozásokra vonatkozóan egyedi, útvonalszakaszonkénti elemzések alapján tegyen intézkedési javaslatokat, átfogó környezetvédelmi, közlekedési, forgalombiztonsági hatástanulmányokra támaszkodjon, és a budapestiek számára mutassa be a forgalombiztonsági intézkedések okait, célját, hatástanulmányait, és ez alapján a budapestiek véleményét kérje ki, és csak erre alapozva tegyen intézkedési javaslatokat.

A mai ülés harmadik napirendi pontjaként Láng Zsolt, a Fidesz-frakció nevében azt is elfogadtatná, hogy a Fővárosi Közgyűlés

Egyetért azzal a célkitűzéssel, hogy a Budapesten közúti balesetben megsérült vagy elhunyt közlekedők számát radikálisan csökkenteni kell, minden lehetséges emberi élet megmentésével, célul kitűzve a halálos balesetek számának nullára csökkentését.

Láng Zsolt már tegnap, a radikális és egységes sebességcsökkentésről szóló tervek kiszivárgása után közleményt adott ki, amiben úgy fogalmaz:

Példátlan döntés meghozatalára készül Karácsony Gergely főpolgármester. A járványügyi vészhelyzet, és annak gazdasági hatásainak kezelése helyett a Fővárosi Közgyűlés összehívása nélkül elfogadni tervez egy általános sebességkorlátozásról szóló javaslatot. Ennek értelmében kidolgoztatná és 2021-től bevezetné a 70-km/h-ás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség.

Arra kérjük, hogy mutassa be a döntésének racionalitását, a rendelkezésére álló hatástanulmányokat és szakértői állásfoglalásokat, az intézkedések várható eredményét! – követelte a Fidesz-KDNP fővárosi frakciója nevében Láng Zsolt, emlékeztetve rá: Karácsony Gergely a kampányában sokszor megígérte, hogy párbeszédet folytat majd a lakossággal Budapest aktuális kérdéseiről és kikéri véleményüket konkrét projektek esetében. Most mégis a budapestiek feje felett, egyedül tervez egy ilyen horderejű koncepciót kidolgoztatni és bevezettetni, bármilyen társadalmi egyeztetés vagy hatástanulmány nélkül.

Ha Karácsony Gergelynek valóban fontos a részvételiség, itt az idő, hogy megkérdezze a budapestieket, ők valójában mit szeretnének. Arra kérjük a főpolgármestert, hogy vegye komolyan a kérdést, és az intézkedéscsomag elfogadása előtt tegye lehetővé a budapestiek számára, hogy véleményt nyilváníthassanak a mindennapi életüket ilyen jelentősen befolyásoló ügyben - írta Láng Zsolt