Karácsony Gergely már a dugódíj bevezetéséről beszél

Vágólapra másolva!
A Népszavának adott szombati interjújában Karácsony Gergely a dugódíj bevezetésének szükségességéről beszélt. Dugót mindenesetre jól tud csinálni a főpolgármester, még a kijárási korlátozás idején is: a Nagykörútra festett biciklisáv következtében elviselhetetlen torlódások alakultak ki a fővárosban. Igaz, két napja az ATV-ben már elég bizonytalanul beszélt újításáról, az is elképzelhető, hogy megszünteti azt.
Vágólapra másolva!

"A behajtási díjról szóló vitákat is elő kell vennünk" - nyilatkozta a napilapnak a főpolgármester, egyértelművé téve, hogy a közeljövőben

sor kerülhet a dugódíj bevezetésére.

Karácsony Gergely főpolgármester és Horváth Csaba zuglói polgármester Forrás: Facebook

Pedig választási programjában még azt ígérte, hogy erre csak a témában indított társadalmi vitát követően kerülhet sor. "Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással döntünk a fennmaradásáról" - olvasható a kampányanyagban, ahol még népszavazáshoz kötötte volna a megszorító intézkedés végleges bevezetését.

Megválasztása után viszont Karácsony már azt mondta, hogy "előbb-utóbb mindenképpen be kell vezetni a dugódíjat Budapesten, ez a programomban is szerepel".

Tavaly novemberben Dorosz Dávid, a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes ennél is konkrétabban fogalmazva kijelentette, bevezetik a dugódíjat. A kormány nevében a Miniszterelnökség úgy reagált Dorosz szavaira, hogy "eddig sem támogatták, ezután sem támogatják a Demszky-korszakban vállalt dugódíj bevezetését".

Ennek ellenére januárban Karácsony megerősítette korábbi álláspontját, miszerint a behajtási díj "egy legitim dolog, sőt elkerülhetetlen".

Mint ismert, nem az első olyan felvetése a főpolgármesternek, ami az autósok ellen irányul: legutóbb az 50 km/órás sebességkorlátozás bevezetését ígérte meg. "Elszabadult hajóágyúként csak kárt okozna az októberben megválasztott fővárosi városvezetők ötletelése. Úgy tűnik, a dugódíj esetleges bevezetése, a behajtani tilos zónák kialakításának lebegtetése nem volt elég. Ugyanis a fővárosi városháza megmondóemberei tovább kísérletezgetnek a budapestiek türelmével" - ezekkel a gondolatokkal reagált Karácsony "kísérletezgetésére" Kovács Kázmér, az Autóklub ügyvédje.

A Századvég felmérése szerint az emberek közel kétharmada elutasítja a Budapesten belüli sebességkorlátozást.

A dugódíj rövid története

A dugódíjról már 2015-ben is voltak elképzelések, ez azonban a Demszky-féle városvezetés öröksége volt, így el is vetették. Bár Tarlós Istvánon óriási volt a nyomás, végül nem vezette be a budapestiekre és a városba érkezőkre óriási pénzügyi terhet rakó díjat. Mint ismert, a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalta be a dugódíj bevezetését a 4-es metró megépítéséért cserébe.