Nagyon drágul a parkolás a fővárosban Karácsonyék döntése nyomán

Karácsony Gergely Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere
Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere
Vágólapra másolva!
Szerdai ülésén elfogadta a Fővárosi Közgyűlés azt az előterjesztést, aminek nyomán augusztus 1-től több díjzónában is emelkednek a parkolási díjak. Így nyártól többet kell fizetni a II., a XII., a XIII. és a XIV. kerület bizonyos területein az autósoknak. 
Vágólapra másolva!

A fővárosi parkolási rendszerben ötféle díjtétel van, az ezekbe a kategóriákba tartozó területeket módosította a közgyűlés szerdai ülésén.

Mint ismert, a koronavírus-járvány miatt márciustól kezdve ingyenes volt a parkolás az egész ország területén, azonban a veszélyhelyzet megszűnte után július 1-től ismét fizetni kell mindenhol.

A baloldali többségű testület most döntött, hogy augusztus elsejével drágábbá teszi a parkolást a város bizonyos területein.

Az előterjesztés szerint a változtatás érinti

  • a XIII. kerületet. Itt az eddigi 2-es díjzónák 1-esek lettek (azaz 440 forint helyett 525 forint lett az érvényes parkolási díj), továbbá minden zónában emelkedett eggyel a díjtétel;
  • a XII. kerületet. Egységes, 440 forintos díjtételt vezetnek be az összes díjzónában;
  • a II. kerületet. A Margit híd és a Szépvölgyi út közé eső fizetős övezetében is drágul a parkolás: az eddigi 5-ös helyett rögtön 3-asra ugrik. Emellett a Marczibányi tér területén lesz változás: itt is magasabbra ugrik a díjtétel, és az eddigi korlátlan idejű parkolást felváltja a maximum 3 órás parkolás;
  • a XIV. kerületet. A Mexikói út és a Nagy Lajos király út közötti sáv fizetős zónájában változik a díjtétel az eddigi 5-ösről 4-esre, azaz 175 forint/óráról 265 forint/órára. A fizetős övezet is bővül az Örs vezér tere körüli területekkel.
Karácsony Gergely, főpolgármester gyalogosan Fotó: Polyák Attila - Origo

Karácsony Gergely főpolgármester a szavazás előtt azzal magyarázta a főváros döntését, hogy így mindenki csak addig parkol majd, ameddig szükséges. Azt a baloldali városvezető is elismerte, hogy a döntés eredményeként a külső városrészekben nőhet a parkoló autók száma.

"A P+R parkolás a helyben lakók számára probléma, mert nem tudnak megállni a házuk előtt. De a város szempontjából sokkal jobb dolog, hogy valaki bejön az Örs vezér terére, ott teszi le az autóját és felszáll a metróra az agglomerációból bejőve, mintha a belvárosba akarna jönni" – mondta nem túl nagy érzékenységet mutatva.