Varga Zoltánék másfél milliárd forint osztalékot vettek ki a Central Médiacsoportból

2020.06.25. 15:14

A koronavírus-járványra hivatkozva átmeneti fizetéscsökkentést rendelt el a baloldali propagandaoldalt, a 24.hu-t is birtokló Central Médiacsoport még márciusban, később azonban kiderült, hogy a zártkörű részvénytársaság tulajdonosa, Varga Zoltán nagyvállalkozó másfél milliárd forintnyi osztalékot vett ki a cégből. Varga nem mellesleg a 61. leggazdagabb személy Magyarországon. Noha a baloldali propagandamédiumok folyamatosan a sajtószabadságot siratják, azt láthatjuk, hogy tulajdonosaik milliárdokat szednek ki a lapokból.

Mintegy másfél milliárd forintnyi osztalékot vettek fel a Central Médiacsoport Zrt.-ből a cég tulajdonosai, miközben elrendelték a dolgozók fizetésének csökkentését – írja a Magyar Nemzet. 

A Central portfóliójába tartozik a baloldali propagandalap, a 24,  a Story, a Nők Lapja, a Best, a Startlap, a Meglepetés, a Színes RTV, az NLC, a Marie Claire, a Vezess.hu és több más, internetes és nyomtatott sajtótermék.

A zártkörű részvénytársaság egyedüli részvényese a CM Investment Kft. 2020. március végén úgy határozott, hogy az előző üzleti év adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartaléka terhére 1,15 milliárd forint osztalékot fizessenek ki. A tulajdonosok hasonló módon kivették az osztalékot a Central Digitális Média Kft.-ből is, innen mintegy 390 millió forintot, az előző üzleti év adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartaléka terhére. A két cégből tehát összesen 1,54 milliárd forintot vettek ki a tulajdonosok. 

Az osztalék kifizetése annak tükrében különösen érdekes, hogy korábban a Média1 úgy értesült: március 23-án Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója e-mailben jelentette be a működési költségek csökkentését, két nappal később pedig minden munkatársra kiterjedő átmeneti munkaidő-csökkentést rendeltek el, amihez kapcsolódóan a béreket is csökkentették.  Varga akkor úgy fogalmazott az alkalmazottaknak küldött e-mailben: a döntés célja fenntartani a kiadó működését annak érdekében, hogy a járvány elvonultával újra növekedési pályára állhasson a Central Médiacsoport. Vagyis a koronavírusra hivatkozva hozta meg a döntést. Ehhez képest kiderült: bőven meg lett volna a pénz a működésre, semmi szükség nem volt a dolgozók fizetésének csökkentésére.

A költségcsökkentés egyszerre érintette a print és az online sajtótermékek előállítási és marketingköltségeit, valamint szóba került több nyomtatott magazin megjelenésének „racionalizálása" is.

A 24-hez egyébként közelálló Media1 márciusban azt írta: legalább negyedével csökkentik a gyártási és marketingköltségeket egységesen minden kiadvány esetében.  Az alkalmazottak munkaidejét átmenetileg 8 óráról 6 órára csökkentették, és mintegy három-négy hónapra tervezték az átmeneti intézkedést.

Varga Zoltán ezzel kapcsolatosan így magyarázkodott a lapban megjelent cikkben: felelős tulajdonosként az a célja, hogy fenntartsa a Central működését, mert a cég így élheti túl a válságot és tarthatja meg a munkahelyeket a kiadóban. Szerinte „most kell költségcsökkentéseket bevezetni, hogy ne szűküljenek be végletesen a lehetőségeink". Majd Varga hozzátette: ezek fájdalmas, de észszerű lépések.

Látjuk: valójában ezekre a lépésekre semmi szükség nem lett volna, ha a saját profitján hajlandó lett volna egy kicsit takarékoskodni.

Ezzel együtt újra bebizonyosodott, mennyire hazug a baloldal valóságértelmezése: miközben már 10 éve folyamatosan a sajtószabadság szűküléséről, sőt, hiányáról írnak, aközben kiderül, hogy az egyik baloldali propagandalapot kiadó vállalatból csak úgy kivesz a tulajdonos másfél milliárdot. 

Varga Zoltán egy idei felmérés szerint Magyarország 61. leggazdagabb és 37. legbefolyásosabb személye.