A csodamasina szóvivője szerint a baloldali újság hazudott, nem ő

2020.07.05. 22:17

A baloldali fiaskóként lelepleződő álmentős videót is leadó, baloldali kötődésű Hírklikk újabb hangzatos állításokat tartalmazó interjút közölt. Németh Károly, a Norcros Hungary Kft. állítólagos tanácsadója azt állította a portálnak, hogy már hazánkban is elérhető az a műszer, amely mindössze nyolc perc alatt kimutatja a koronavírus jelenlétét, ám szerinte a honi egészségügy vezetői a korszerűtlen gépeket vásárolják meg, mert az olcsó, korszerű eszközökön nem tudnak pénzt keresni. Az M1 híradójának nyilatkozva Németh Károly már arról beszélt, hogy a Hírklikk pontatlanul idézte a szavait - írja a Magyar Nemzet.

A férfi állítólag kereste az egészségügyi államtitkárt is, de nem fogadták. A Magyar Nemzet értesülései szerint azonban sem Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere, sem pedig Horváth Ildikó egészségügyi államtitkár nem kapott írásos megkeresést az említett cégtől és Németh Károlytól.

Utóbbi azt is hangoztatta, hogy cégén keresztül kínai maszkot importált a magyar állammal együtt, s akkor is ott volt, amikor Orbán Viktor miniszterelnök átvette a védőeszközöket, s szerinte négy olyan átvétel volt, amikor „miután nagy csinnadrattával bemutattak a magyar népnek", ki sem csomagolták a szállítmányt, amely „ment tovább egy másik országba".

Azonban különös, hogy a Norcros Hungary Kft.-t idén május 11-én alapították, a Németh által említett miniszterelnöki maszkátvétel időpontja pedig március 24-e volt. A Magyar Nemzet megkereste az Információs és Technológiai Minisztériumot is, amely arról tájékoztatott, hogy a Kínából érkezett egészségügyi szállítmányok magyarországi landolásukat követően először vámraktárba kerültek, ezt követően pedig azonnal betárolták azokat az Állami Egészségügyi Ellátó Központ raktárába.

A baloldali újság hazudott, nem ő - állítja Németh Károly

A mai napon megjelent a nyilatkozatot adó Németh az M1-en. A cikkben megjelent állítások körüli zűrzavart azzal fokozta, hogy saját magát is hiteltelen nyilatkozóként mutatta be.

Vasárnap este a csatorna híradójának nyilatkozva Németh Károly már arról beszélt, hogy a Hírklikk pontatlanul idézte a szavait, és azt mondta, ő soha nem állította, hogy az általa megkeresett szakemberek közül mindenki méltatta a kínai tesztberendezést. Németh Károly ekkor már azt is tagadta, hogy a gépet az országos tisztifőorvos látta és dicsérte volna.

Mint mondta, a félreértéseket majd maga fogja elintézni a Hírklikkel.

Arra a riporteri kérdésre válaszolva, hogy volt-e csúsztatás a Hírklikk cikkében, azt válaszolta, hogy sajnálatosan igen.

A Hírklikkben olvasható szöveg szerint Németh Károly az országos tisztifőorvost is megemlítette, arról beszélve, hogy Müller Cecília is azok között volt, akik állítólag „el voltak ájulva" a műszertől.

Ehhez képest az M1-nek nyilatkozva Németh Károly elismerte, hogy ő személyesen nem is találkozott Müller Cecíliával, így, mint mondta, egyelőre ő sem tudta a berendezést bármivel is méltatni.

A Hírklikkben közöltek szerint az is aggályos volt, hogy Németh Károlyt az Emberi Erőforrások Minisztériuma szintén figyelemre sem méltatta, holott ő mindent megpróbált náluk elérni.

Ehhez képest Németh Károly a közmédiának adott interjúban azt mondta, hogy ő a tárca weblapján található telefonszámra szólt volna csak be. Mint hozzátette, e-mailben sem próbálta a tárcát keresni, így semmilyen hivatalos formája nincsen annak, hogy a minisztériumot kereste.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK