Átadták az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóutat

Kerecsend, 2020. július 20. Az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös gyorsforgalmi út az átadóünnepség napján Kerecsend közelében 2020. július 20-án. MTI/Komka Péter
Vágólapra másolva!
Átadták az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóutat, a két ütemben megépült, 19 kilométeres szakasz mintegy 50 milliárd forintba került.
Vágólapra másolva!

Benkő Tibor honvédelmi miniszter az átadó ünnepségen hangsúlyozta, hogy az egriek és a térség lakóinak évtizedes álma valósult meg a beruházással. A kormány célja minden megyeszékhelyet bekötni a gyorsforgalmi úthálózatba. Aláhúzta, hogy ez hozzájárul

az érintett városok és térségek gazdasági fejlődéséhez, emellett biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a közúti közlekedést.

Majd hozzátette, hogy Eger és környéke esetében mindez az idegenforgalom további erősödését is szolgálja.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára köszöntőjében arról beszélt, hogy a biztonságos, gyors és kényelmes elérés a sikeres gazdaságfejlesztés alapja, emellett a helyi életminőséget is meghatározó tényező. Továbbá hangsúlyozta, hogy

a közúti közlekedés-fejlesztési terveket a 2016-ban elindított, 3200 milliárd forintos keretösszegű útprogram összegzi,

a forrás nagyobb részét hazai költségvetésből teremti elő Magyarország.

Benkő Tibor honvédelmi miniszter beszédet mond az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös gyorsforgalmi út átadóünnepségén. Forrás: MTI/Komka Péter

Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy

négy éve 14 megyei jogú város volt elérhető négysávos úton, Egerrel ez a szám 18-ra bővült.

Úgy fogalmazott, hogy a kivitelezés a gyorsforgalmi kapcsolattal még nem rendelkező városoknál is tart, és "minden józan számítás szerint" 2025-re mind a 23 település megközelíthetővé válik autópályán vagy autóúton, ezzel az ország gyorsforgalmi törzshálózata megközelíti a végleges kiépítés szintjét. Továbbá tájékoztatott, hogy a magyarországi sztrádák teljes hossza a jelenlegi 1500 kilométerről "jócskán 2000 kilométer fölé nő". Mosóczi László megjegyezte, hogy a kormány a közlekedésfejlesztési beruházásokkal

segít megalapozni a térségek gazdasági megerősödését és "kedvet csinál" a munkahely-teremtő beruházások betelepüléséhez.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédet mond. Forrás: MTI/Komka Péter

Közlése szerint a személygépkocsival 2021 január 1-ig díjmentesen használható M25-ös. Az államtitkár elmondta, hogy az út és a kapcsolódó beruházások három év alatt épültek meg, és

Kifejtette, hogy a beruházásnak köszönhetően rövidül a menetidő és javul a forgalombiztonság Eger és Budapest között.

Emellett a térség településein csökken az áthaladó forgalom zaja, a környezet terhelése és a balesetveszély.

Az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös gyorsforgalmi út az átadóünnepség napján Maklár közelében. Forrás: MTI/Komka Péter

Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője történelminek nevezve az átadás napját, azt mondta, évtizedek óta köztudott, hogy a megyeszékhely és a főváros közötti gyorsforgalmi összeköttetés megteremtése a feltétele annak, hogy Eger és környezetének fejlődése léptéket válthasson. Továbbá kijelentette, hogy ennek ellenére

Majd hozzáfűzte, hogy az Orbán-kormány ezzel szemben "megígérte és megcsinálta".

Nyitrai Zsolt, a kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője. Forrás: MTI/Komka Péter

Kitért arra is, hogy az 5 települést érintő út Füzesabony, Eger, Maklár, Andornaktálya, Nagytálya és Kerecsend tehermentesítése mellett

zöldebbé és környezetbarátabbá is teszi ezt a térséget, hiszen a kivitelezés során több mint 100 ezer fát és cserjét ültettek, és csaknem 880 ezer négyzetmétert füvesítettek be.

Nyitrai Zsolt, Benkő Tibor, Mosóczi László, Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára, Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Pajtók Gábor, Heves megyei kormánymegbízott, Juhász Attila Simon, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke, az útépítési munkálatok kivitelező cégeinek vezetőivel és a környék polgármestereivel. Forrás: MTI/Komka Péter

A képviselő leszögezte, hogy

az M25-ös út megépítése az egriek és környékbeliek közös célja volt, mára pedig közös sikerévé vált.

Végül új célnak nevezte az Egert elkerülő út építését, melynek megvalósításában - szavai szerint - ugyancsak számíthatnak a helybeliek a kormány támogatására.