Az egekbe emelik a parkolás árát, októbertől új parkolási rend lesz, erre készülnek a kerületek a közlekedés megváltoztatásával. Már szerdán a Fővárosi Közgyűlés elé kerültek az első előterjesztések, augusztus végén pedig folytatódnak a tárgyalások arról, hogy októbertől teljesen új parkolási rend lesz a fővárosban. Most már az sem titok, hogy ennek előkészítése zajlik a belvárosban is:
Erzsébetvárosban, a Király utcától a Corvin negyedig már új, 30-as sebességkorlátozó táblák lassítják a forgalmat, ahogy Józsefvárosban, a Baross utcában is sebességkorlátozást vezettek be az új biciklisáv miatt.
Eközben az Üllői úton teljes a káosz, amióta a külső sávról eltűntek a biciklisáv-felfestések, de a BKV szerint ez a sáv mégiscsak a kerékpárosoké és pótlóbuszoké.
Erzsébetvárosban minimum kilenc utca egyirányúságát megfordítják, és néhány utcát gyalogos-kerékpáros utcává alakítanak majd, októberig pedig összesen 129 eddig meglévő parkolóhelyet szüntetnek majd meg
(ebből 100 parkolóhely megszűnését már be is jelentette a polgármester, Niedermüller Péter).
Az egyirányúság megfordítása azonban közlekedési anomáliákhoz vezet, erről már a kommentelők számolnak be. „Csak óriási területet bejárva lehet megfordulni a városban, a Dohány-Kazinczy saroknál is megszűnt a visszafordulás lehetősége, egészen a Deák térig kell lemenni" – írja az egyik kommentelő. Egy erzsébetvárosi arról panaszkodik, hogy amikor tesztelték az egyirányú utcák megfordítását, akkor a Király utca-Csányi utca sarkon élők csak nagy kerülővel tudtak hazamenni, mert semmilyen irányból nem engedték be őket, hogy hazajussanak.
Niedermüller Péter, a kerület polgármestere azonban egyenesen beszélt, szerinte ő is, és a főpolgármester, Karácsony Gergely is elmondta már: kevesebb autóra van szükség a belvárosban.
Ne a technikai részletekben merüljünk el, fogadjuk el az elvet, hogy nem kell ennyi autó a belvárosba, biciklisávok kellenek. Vannak erről dühös visszajelzések, de nincs alternatíva, meg kell szokni!
- mondta, majd hozzátette: a változás radikális lesz, októbertől akár 800 forintba is kerülhet majd a belsőbb kerületekben egy-egy óra parkolás.