Egy magyar matróz 2018. március 14-én megbízást kapott arra, hogy másnap juttasson el egy személyszállító kishajót a Horányi Révtől a Visegrádi Hajóállomásra, de előtte még szerezzen be 60 liternyi üzemanyagot.
A kishajón nem volt ott a hajózáshoz szükséges Hajóbizonyítvány, egy korábbi jegyzőkönyv pedig a jármű hiányosságait is rögzítette, emellett mentőmellény sem volt a hajóban.
Ezek miatt a kisgéphajó nem volt hajózásra alkalmas, amiről a férfi tudott, de a hajó üzemeltetőjének ezt nem mondta. Útnak indult.
A kishajó a folyó jobb partjánál álló komp mellé manőverezett, hogy a 60 liter üzemanyagot tartalmazó kannát átemeljék a kompról a fedélzetére. A kishajó matróza átvette a kannát a komp matrózától, aztán megállt a kishajó korlát nélküli farán, a menetiránynak háttal.
A kormányos férfi nem győződött meg arról, hogy a matróz szabályos helyen tartózkodik-e, hanem elindult előre, majd magas fokozaton hátramenetbe kapcsolt.
A víz nyomása a kishajót a komptest mellé szorította, aminek nekiütközött. A mentőmellényt nem viselő matróz a kishajó faráról a vízbe esett. A kormányos férfi ezt sem vette észre, ezért folytatta a tolatást.
A hajócsavar a hajó alá gyűrte a matrózt.
A balesetben a férfi olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen meghalt.
Nem tudott már a víz felé emelkedni, hogy levegőt vegyen, hiszen a kishajó alá került, emellett a koponyája is megsérült.
A vád szerint a balesetet az okozta, hogy a vádlott megszegte a vízi közlekedés vonatkozó szabályait.
Szerdán kezdődik a per a Szentendrei Járásbíróságon.