Évente több mint 2000 nő hal meg mellrákban Magyarországon

A Groupama Biztosító és a Mellrákinfó Egyesület közös kampányának plakátja
A Groupama Biztosító és a Mellrákinfó Egyesület közös kampányának plakátja
Vágólapra másolva!
Bár a Magyarországon évente diagnosztizált mintegy 8 500 eset statisztikái alapján a mellrák az 50 év feletti nők vezető betegsége, sajnos egyre több fiatalabb hölgy is érintett már. A mellrákkal folytatott társadalmi küzdelemben kiemelten fontos a betegség korai felismerése, ennek pedig a szűrés a kulcsa.
Vágólapra másolva!

Magyarországon évente több, mint 2000 nő hal bele a betegségbe, továbbá a magyar nők átlagos kockázata 8-10% körül van, ami azt jelenti, hogy

élete során minden 10-12. nőnél alakul ki a betegség, amely azonban jó eséllyel gyógyítható, ha időben felfedezik.

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2018-ban 2149 –en estek a betegség áldozatául hazánkban, ebből 2127 nő és 22 férfi.

A korai felismerésben fontos szerepet játszanak a szűrővizsgálatok; a mammográfia és emlőultrahang, melyek kiegészítik egymást és együttes alkalmazásuk megbízható eredményt ígér. A mammográfia segítségével – mely a mellrák kimutatásának elsődleges vizsgálati módszere – a legapróbb eltérések is láthatók. Az ultrahangvizsgálat 30 éves kor alatt alapvizsgálatként, 30-35 éves kor felett a mammográfia kiegészítőjeként javasolt. Természetesen panasz vagy tapintható csomó esetén a mammográfiát kortól függetlenül el kell végezni, hiszen ezek lehetnek jóindulatú elváltozások, de a rosszindulatú daganatok bizonyos típusai is.
Természetesen ez önmagában nem tekinthető szűrővizsgálatnak, a mammográfiás vizsgálatot nem helyettesíti.

Üdvözítő azonban, hogy

egyre több felelős munkáltató törődik az alkalmazottak egészségével,

a támogatás mellett minél szélesebb körben megpróbálják felhívni a figyelmet a magunkra való odafigyelés, a korai felismerés fontosságára.
Ilyen munkáltató a Groupama Biztosító, aki a Mellrákinfó Egyesülettel összefogva az ügy mellé állt és a mellrák elleni küzdelem hónapjában több módon támogatja a mellrák elleni küzdelmet.

Októberben rózsaszínbe borulnak a közterek: a mozgalom világhónapjában az utcákon, bevásárlóközpontokban és a metróvonalakon is a mellrák elleni küzdelem egyezményes színét jelenítik majd meg.

A plakátokon a biztosító kollégái, vezetői, sok ismert szponzorált sportolójuk is rózsaszínt viselve hívják fel a figyelmet a betegség minél korábbi felismerésének fontosságára.

Több ismert sportoló is csatlakozott a kampányhoz, mint a Fradi labdarúgó klasszisai, vízilabdázói, illetve a MOL-Pick Szeged több kézilabdázója is rózsaszínben vállalja kiállását a mellrák elleni küzdelem támogatásáért.

„Üdvözlendő, hogy egyre több nagyvállalat fektet hangsúlyt dolgozói egészségének megőrzésére és érzi úgy, hogy szerepet kell vállalnia a társadalmi felelősségvállalás terén."

– fogalmazott Halom Borbála, a Mellrákinfó Egyesület vezetője.

A plakáton a biztosító kollégái, vezetői, sok ismert szponzorált sportolójuk is rózsaszínt viselve hívják fel a figyelmet a mellrák minél korábbi felismerésének fontosságára. Forrás: A Groupama Biztosító és a Mellrákinfó Egyesület közös kampányának plakátja

Koháry András, a Groupama Biztosító kommunikációs és PR vezetője kérésünkre elmondta, hogy miért döntött úgy a vállalat, hogy az ügy mellé állnak. „A mellrák elleni küzdelem fontosságára egyik fiatal kolléganőnk betegsége hívta fel figyelmünket. Azután, hogy diagnosztizálták nála a mellrákot, felvállalta azt a küldetést, hogy felhívja nőtársai figyelmét erre a betegségre. Társaságunknál az egészségmegőrzésre nagy hangsúlyt fektetünk, és mint felelős munkáltató fontosnak tartjuk, hogy olyan ügyek mellé álljunk, melyek munkatársaink számára fontosak."

A szakemberek számos fórumon kiemelték már, hogy a korai stádiumban felfedezett daganatos betegségek gyógyíthatók, így

bármilyen elváltozás, szokatlan tünet esetén ne késlekedjen, ez életet menthet!

(X)

Amennyiben szeretne többet tudni a cikkben említett kampányról, kattintson ide!

A cikk társadalmi célú reklám, mely a Groupama Biztosító Zrt. közreműködésével jött létre.