A Fidesz-KDNP fővárosi képviselőcsoportja kifogásolta, hogy megrekedtek a tárgyalások a BKV és a Swietelsky, az M3-as metró felújítását végző cég között. A kormánypártok úgy látják, így a projekt tovább fog tartani, és vélhetően drágább lesz. Sürgős választ várnak Karácsony Gergely főpolgármestertől, ez hogyan fordulhatott elő. 

Csütörtöki internetes bejegyzésükben szóvá tették azt is, hogy Karácsony Gergely helyettese, Tüttő Kata és a BKV napok óta hallgat az ügyben. Éppen ezért kérdésekkel fordultak a főpolgármesterhez:

  • Mi az oka annak, hogy nem tudott megállapodni a BKV és a Swietelsky?
  • Szükség van-e új közbeszerzés kiírására az M3 metró középső szakaszának felújításához?
  • Mennyivel lesz drágább és mennyivel fog tovább tartani a felújítás?
  • Veszélybe kerültek-e az európai uniós támogatási összegek?

Egyúttal azt követelik, hogy vizsgálják felül az elrendelt lezárásokat és metrópótlásokat, a járványhelyzet csúcsán a legrövidebb ideig legyenek a budapesti utazók pótlóbuszokra kényszerítve.

A Magyar Nemzet írta meg: minden eddiginél távolabbinak tűnik annak a lehetősége, hogy a BKV megegyezzen a 3-as metró alagút-felújításával megbízott Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel, miután sorban a többedik határidő lejártára sem sikerült megállapodniuk a feleknek.

A közlekedési társaság a lap kérdésére megerősítette, hogy egyelőre nem sikerült megegyezniük a kivitelezővel. Az ügyben bővebb tájékoztatást későbbre ígértek.

Láng Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője úgy fogalmazott a napilapnak, azt gyanítja, adtak még időt maguknak, a BKV-nak ugyanis nem lehet érdeke, hogy a Swietelsky otthagyja a beruházást. Úgy látja, ha nincs megállapodás, akkor újra kell tervezni a 3-as metró középső szakaszának felújítását úgy, hogy az állomásokat és az alagutat egyszerre újítsák fel. "A szerdától életbe lépett szigorúbb szabályok miatt égetően sürgős a tömegközlekedés újjászervezése is. A koronavírus egyre gyorsabb terjedése miatt nem közlekedhetnek zsúfolt buszok Budapesten!" - mondta.