A Hír TV Budapesti Srácok című műsora készített a jelenlegi közlekedési helyzetről egy átfogó riportot, amiben nagy szerepet kaptak az új budapesti BKK-sávok is - írja a Bpiautosok.hu.

Buszsáv helyett ugyanis BKK-sávot festett fel a főváros számos útjára a Budapesti Közlekedési Központ a metrófelújítás miatt. Csakhogy a KRESZ szerint ilyen nem létezik – ezt erősítette meg a Budapesti Srácok című műsornak egy közlekedési szakjogász.

Kovács Szabolcs hangsúlyozta, hogy ezek a sávok bár nem szerepelnek a KRESZ-ben, a rendőrség és a Fővárosi Önkormányzat mégis 30 ezer forintra bírságolja azt, aki ráhajt.

A BKK szóvivője, Borsi Dávid András elmondta, hogy a BKK-sávot nem vehetik igénybe a taxisok, a kerékpárosok, sem a motorosok. A KRESZ viszont csak a buszsávot ismeri – ezt a BKK is elismerte a Budapesti Srácok című műsorunknak – ám szerintük ez jogszabályszerű.

A KRESZ egyértelműen fogalmaz a BUSZ-sávról, azt buszok használhatják, taxisok, motorkerékpárosok, bizonyos szakaszokon kerékpárosok és még egyéb szereplők is igénybe vehetik. És nyilván a megkülönböztető jelzésekkel közlekedő járművek is.

A BKK felfestésű sáv azonban ettől szigorúbb. Azt, hogy ki hajthat be erre a szakaszra, a BKK-sáv előtti részeken táblával jelöljük, és így ez KRESZ-kompatibilis, tehát ez teljesen jogszabályszerű – tette hozzá a szóvivő.

Tehát a sáv létezik, de a jogszabály nem ismeri.

Kovács Szabolcs, közlekedési szakjogász.Forrás: Youtube

Kovács Szabolcs ügyvéd elmondta, hogy az alapvető különbség az, hogy a KRESZ szabályozza a buszsávot, ilyet, hogy BKK-sáv, nem tartalmaz. A közlekedési szakjogász szerint ez jogbizonytalanságot eredményez, és ha valaki ráhajt, 30 ezer forintos bírságra számíthat.

A Budapesti Autósok közösségének társalapítója azt mondja, hogy az autósok már nagyon unják, hogy szinte napról napra változik valami a város közlekedési rendjében.

Gál Tamás, a Budapesti Autósok Közösségének társalapítója elmondta, tapasztalják, hogy az autósok többsége, ha tudja, hogy káosz van, inkább nem megy arra, tehát valamilyen szinten még azt is mondhatják, hogyha ezt összekapcsolják azzal, hogy kiszorítsák az autósokat a városból, akkor talán még be is jött ez a terv.

Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere.Forrás: MTI/Kovács Tamás

Karácsony Gergely csaknem egy éve kezdett radikális forgalomátalakításba. Tavasszal a nagykörút két forgalmi sávját egyre csökkentette a kerékpársávok miatt. Most a körúton a vírushelyzet miatt – a szokottnál is nagyobb a forgalom, de a biciklisávot szinte senki sem használja.