Biztonságos és korszerű közlekedési körülményeket biztosít a csütörtökön átadott kerékpáros-alagút. A kivitelezés hónapokkal a kitűzött határidő előtt elkészült.

Bicske és Etyek között, Mány közigazgatási térségében, az 1. számú főút környezetében húzódik a csütörtökön átadott kerékpárút és kerékpáros-alagút. A kivitelezés július közepén kezdődött, a megvalósítási határidőt pedig 2021. február 28-ára tűzték ki, ám amint az látható, jóval a határidő előtt befejeződtek a munkálatok. 

Tessely Zoltán és Molnár KrisztiánForrás: Nagy Norbert

– A Pannónia Szíve fejlesztései között nagyon fontos úthálózati elem a kerékpárút-fejlesztés. Már elkészült a Tarján–Csabdi-, Csabdi–Bicske-, Bicske–Etyek-kerékpárút. A most átadott úthálózati elemnek volt egy nagyon veszélyes pontja, amikor is a kerékpárút áthaladt az 1. számú főút vonalán. Az első ütem építésekor már figyelemfelkeltés céljából világítást és napelemes rendszereket helyeztünk el a főúton, de úgy ítéltük meg, hogy ez a szakasz továbbra is veszélyes. Hosszú tanakodás után azt a megoldást találtuk ki, hogy az M1-es autópálya alatti szakaszhoz hasonlóan itt is alagúttal vezetjük át a kerékpárutat – foglalta össze Tessely Zoltán országgyűlési képviselő.

A kerékpárosok biztonságos átjutását segíti az autópálya alatti új alagútForrás: Fejér Megyei Hírlap

Az átadott 325 méter hosszú kerékpárúton egy 28,5 méter hosszú, 3 méter széles alagút segíti a két keréken közlekedők főút alatti biztonságos továbbhaladását. Az alagút kivilágított, a sötétedés utáni órákban is biztonsággal használható.

A fejlesztési csomagból ezenkívül már csak egyetlen elem van még megvalósítás alatt: Etyeken, az Öreghegyen egy új buszforduló és egy plusz úthálózati elem kialakítása, amelyet szeretnénk összevonni egy vizes közműfejlesztéssel. Ebből a forrásból jött létre Újhegyen az új alsó út és a Tarjánig tartó 40 kilométer hosszú kerékpárút – közölte a részleteket Molnár Krisztián.

A megyei közgyűlés elnöke elmondta, a program 4. ütemének támogatása is megérkezett már. Ez mindösszesen 1 milliárd 412 millió forint. Ebből megvalósulhat a váli Ürményi-kastély teljes tervezése és a vereb–vál–gyúró–etyeki új úthálózati elem tervezése. Minkét beruházás már folyamatban van, utóbbi fejlesztés esetében már decemberben lezárulhat a közbeszerzési eljárás. A váli kastélynál ez a jövő év első felében várható. Molnár Krisztián hozzátette, a kormány határozottan garanciát vállalt arra, hogy a tervezést követően a kivitelezésre is forrást tud biztosítani.