Bár Karácsony Gergely többször is arról beszélt, hogy olcsóbb lesz a Lánchíd felújítása, mint korábban, azonban a hivatalos dokumentumok alapján egyértelműen kiderült, hogy a baloldali főpolgármester nem mondott igazat.

Tarlós István egy hete azt nyilatkozta a PestiSrácok.hu-nak, hogy a főpolgármester és csapata "gyermeteg, triviális szamársággal tereli el a figyelmet a Lánchíd-felújítás anomáliáiról". A volt főpolgármester felháborodását az váltotta ki, hogy Karácsony Gergely hivatala egy közleményben ismét azt állította, hogy ők bruttó nyolcmilliárd forinttal olcsóbban újítják fel a műemlékhidat, mint elődeik tették volna. Tarlós válaszul azt kérte, hogy az együgyű próbálkozás helyett adják ki a pályázatok közokiratnak minősülő dokumentumait, és pillanatok alatt lelepleződik a csalás.

A PestiSrácok.hu a hivatalos nyilvántartásból lekérte mindkét eljárás dokumentációját, és kiderült: természetesen Tarlósnak van igaza, a 2019. nyári közbeszerzés a Váralagút és a pesti villamos- és közúti alagút teljes felújítását (utóbbi újjáépítését) is tartalmazta, tehát a mostani városvezetés drága és rossz üzletet kötött, amikor a Tüttő Kata főpolgármester-helyettes volt élettársának érdekeltségébe tartozó A-Híd Zrt.-t más feltételekkel bízta meg a feladattal. 

Karácsonyék késlekedése milliárdokba került az adófizetőknekForrás: MTI/Balogh Zoltán

Óriási ára lett a késlekedésnek

A dokumentumokból egyértelműen kiderült, hogy ha Karácsony Gergely főpolgármester és a Gyurcsány Ferenc egyik legközelebbi bizalmasának számító Draskovics Tibor volt pénzügyminiszter, ma BKK-elnök már egy éve kiválasztja az A-Híd Zrt.-t (a referenciák hiánya ellenére is), akkor mindössze 5,9 milliárd forint felárért két év alatt elkészült volna a Lánchídhoz szorosan kapcsolódó Váralagút teljes rekonstrukciója és a pesti villamos- és közúti alagút felújítása, ami külön közbeszerzéssel aligha fog beleférni ebbe az összegbe.

Karácsony Gergely csapata mindezek mellett azt is állította, hogy pénzhiány miatt kellett lemondani a Lánchíd, a Váralagút és a villamos-aluljáró együttes felújítását célzó korábbi közbeszerzést, és azért késlekedtek egy évet az újabb eljárással, mert a kormány nem adott több támogatást a célra a megígért hatmilliárd forintnál. Ezzel szemben hivatalos adatok szerint a 2019-es átadás-átvételnél még 212 milliárd forint megtakarítása volt Budapestnek, amiből bőven futotta volna a felújítás állítólag borzalmasan sürgető megkezdésére.