A baloldali vezetésű zuglói önkormányzat hétvégén este, nyugalmi időben tervezte a Kerepesi úti rendelő felújítását, azonban ez az orvosok ellenállása miatt meghiúsult. Ennek érdekében még a rendelő kulcsait és riasztójának biztonsági kódját is kiadták a munkásoknak, annak ellenére, hogy az orvosok jelezték, nem tudnak esti felügyeletet vállalni - tájékoztatta az Origót Varga Péter, az intézmény háziorvosa. Mint ismert, Horváth Csaba szocialista polgármester és stábja alaposan megcsúszott a kormány támogatásából megvalósuló felújításokkal, aminek következtében óriási fejetlenség, kapkodás alakult ki a kerületben.

Az Egészséges Budapest Programnak (EBP) köszönhetően Zugló egészségügyi intézményei is megújulhatnak belátható időn belül. A városrész 800 millió forintot kapott a fejlesztésekre a kormánytól. A több százmillió forintos összeg már tavaly júliusban megérkezett az önkormányzat számlájára, ennek ellenére a baloldali vezetés csak mostanában látott munkához. Ez a járványidőszak miatt finoman szólva sem szerencsés: a Horváth Csaba vezette önkormányzat óriási káoszt idézett elő a csúszással. Olyannyira, hogy hétvégén este szerették volna felújítani az egyik orvosi rendelőt.

Döbbenetes ötlet

Varga Péter, a Kerepesi úti intézmény háziorvosa arról számolt be az Origónak, hogy az önkormányzat mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül látott volna neki a munkálatoknak. Elmondása szerint a Zuglói Egészségügyi Szolgálat illetékese szombaton tudatta a rendelő munkatársaival, hogy akár tetszik, akár nem, a munka aznap mindenképpen megkezdődik. Az orvosok azonnal jelezték, hogy ez részükről nincs rendben, leginkább azért, mert nem tudnak esti felügyeletet vállalni.

Ez értelemszerűen azért problémás, mert egy orvosi rendelő tele van értékes műszerekkel, gépekkel, arról nem is beszélve, hogy a betegek szenzitív adatait is itt tárolják. Magyarán a munkások szabadon hozzáférhettek volna olyan információkhoz, amikhez normális esetben csak az orvosoknak van joguk. Varga Péter szerint ilyen formában nem tudták volna garantálni a betegadatok (GDPR) védelmét.

A szakember arról is beszélt, hogy a baloldali városvezetés annyira elszánt volt, hogy megkérdezésük, beleegyezésük nélkül adta oda a rendelő kulcsát és a riasztó kódját a felújítást végző cég vezetőinek. Varga Péter szerint nemcsak az előzőek miatt visszás a történet, hanem azért is, mert a rendelő egy társasház alján helyezkedik el, így a hétvégi felújítás erősen zavarta volna a lakók éjszakai nyugalmát.

Kapkodásban a zuglói városvezetésForrás: Facebook

Végül az orvosok ellenállása miatt az önkormányzat meghátrált, így a hétvégi felújítás elmaradt. Varga Péter ugyanakkor elhúzódó küzdelmekre számít, szerinte a meccs még nincs lejátszva. Mint elmondta, a történtek után jelezték az önkormányzat felé, hogy zárcserét és a riasztó kód megváltoztatását kérik. 

Ritkán látható káosz

Ahogy több cikkben is foglalkoztunk vele: miután Horváth Csaba szocialista polgármester és stábja megcsúszott a felújításokkal, durva káosz alakult ki a kerület egészségügyi ellátásában. Pár napja a Fővárosi Kormányhivatal határozatban figyelmeztette Zugló baloldali vezetésű önkormányzatát, amiért a betegellátás alatt nem biztosította a higiénés szabályok betartását.

Ahogy az Origo elsőként számolt be róla, erre azért volt szükség, mert áldatlan állapotok alakultak ki az Erzsébet királyné útján található intézményben. Az önkormányzat által felbérelt emberek ugyanis a betegfogadás kellős közepén láttak neki az épület felújításának, amivel olyan szállóport okoztak, hogy egyes elmondások szerint ki kellett nyitni az ablakot.

A baloldali városvezetést azonban nem hatotta meg a dolog, és a fővárosi kormányhivatal határozatát követően ugyanúgy, rendelési időben folytatta a porral és kosszal járó munkálatokat.

Nem csak itt merültek fel problémák: a Tábornok utcai gyermekorvosi rendelő felújítása során úgy verték szét a tetőt, hogy azt nem fedték le semmivel, így az egész épület elázott. A beázás miatt katasztrofális állapotok alakultak ki, aminek következtében a rendelőt ki kellett költöztetni. Az orvosokat és az intézmény alkalmazottait átmenetileg a Hermina úti szakorvosi intézetbe helyezték át.