Hagyományteremtő céllal rendezte meg a Szerencsejáték Zrt. a Sportmarketing Napot, az online webinárium hazai és nemzetközi előadók közreműködésével járta körbe a legújabb globális sportmarketing trendeket, a Covid-19 járvány okozta nehézségeket és növekedési lehetőségeket a sport területén - olvasható a társaság csütörtöki közleményében. A 20 előadásból álló ingyenes program hazai sportszervezetek számára alkalmazható ismereteket, tapasztalatokat és legjobb gyakorlatokat mutatott be közel 140 klubcsapat és szövetség szakemberei számára.
A Szerencsejáték Zrt. célja, hogy közös tudásmegosztással, a legjobb példák bemutatásával elősegítse a szurkolói elköteleződés és a fenntartható értékteremtés építését a hazai sport területén
– írják.
A Groupama Arénából közvetített virtuális stúdióban zajló online rendezvényt Szabó Tünde nyitotta meg. A sportért felelős államtitkár köszöntőjében kifejtette:
a legújabb sportmarketing trendek ismerete különösen nagy segítséget nyújt a kluboknak, a versenyzőknek és a szövetségeknek
abban, hogy a jelenlegi, kihívásokkal teli időszakban is sikeresek legyenek.
A rendezvényen többek között előadott Laura Gentile, az ESPN, Sébastien Klotz, az UEFA, Andy Fahey, a PwC, Konstantin Kornakov, a European Club Association képviselője, a hazai szakemberek közül pedig Dudás Hunor, a Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozatának elnöke, Biró Balázs, a HUNESZ elnöke, valamint Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Kft. vezérigazgatója is.
A Szerencsejáték közleménye szerint a hazai és nemzetközi előadások során szó esett arról, melyek a globális e-sport piac következő trendjei és a hagyományos fizikai sportok és az e-sportok kapcsolódási pontjai, illetve az előttünk álló időszakban milyen lehetőségeket rejt magában a terület a klubok és a sportszervezetek számára. Emellett Hangsúlyosan jelent meg a női sport üzleti értékének elmúlt időszakban bekövetkezett növekedése, valamint említésre került az is, hogy a közösségi média térnyerésével milyen kreatív megoldásokat adaptáltak a sportmarketing szakemberek, legyen szó kézilabdáról vagy labdarúgásról.
A hallgatóság megtudhatta azt is, hogy az UEFA milyen marketingeszközök bevezetését tervezi a fiatalabb célcsoport elérésére,
és kiderült az is, hogy a big data és a személyre szabott marketing alkalmazása mennyiben járul hozzá a szurkolói elköteleződés növeléséhez.
– A hagyományteremtő céllal életre hívott Sportmarketing Napunk kiemelt célja, hogy erősítsük szerepvállalásunkat a szakmai edukáció és a tudásmegosztás területén – mondta Czepek Gábor. A Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója azt is hozzátette, hogy a nemzeti lottótársaság egyik legdinamikusabban bővülő üzletága a sportfogadás, amelyhez nagyban hozzájárul a látványsportok szakági sportszövetségeivel, valamint a Magyar Olimpiai Bizottsággal és a Magyar Paralimpiai Bizottsággal évek óta folytatott hatékony és innovatív együttműködés.