Videóhívás is elérhető lesz az ÉletMentő applikációban

ÉletMentő applikáció, OMSZ, Vodafone, mentő, életmentés, illusztráció
Hamarosan videóhívás funkcióval bővül az ÉletMentő applikáció
Vágólapra másolva!
Hamarosan újabb funkcióval bővül a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat közös ÉletMentő applikációja: a fejlesztésnek köszönhetően videókapcsolat létesíthető majd a mentésirányító központ és a bajbajutottak között.
Vágólapra másolva!

A videóhívás-funkció nagy segítséget jelenthet a mentési folyamatban részt vevőknek közlekedési balesetek vagy sürgősségi ellátást igénylő helyzetekben. Segítségével a telefonos elsősegélynyújtás is sokkal hatékonyabbá válik, nem utolsósorban pedig a hallássérült segélykérők számára is jobb kommunikációs platformot teremt - áll a közleményben.

Mint írták, a segítségnyújtás folyamatát nagymértékben befolyásolja, hogy milyen információk jutnak el a mentésirányító központba: korábban az egyetlen kapcsolat a telefonhívás volt, azonban

az ÉletMentő applikációnak köszönhetően ez kiegészült a hívó fél pontos tartózkodási helyével és egészségügyi adataival kapcsolatos információkkal,

ami jelentősen lerövidítheti a megfelelő segítség elindításához szükséges időt.

Hamarosan videóhívás funkcióval bővül az ÉletMentő applikáció Forrás: Vodafone Magyarország Alapítvány/ fotó: Czabán Máté/Czabán Máté

Az ÉletMentő applikáció hamarosan elérhető fejlesztése révén

a videóhívás-funkció segítségével a diszpécserek láthatják is az esetek valós körülményeit.


Orbán Anita, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese, a cég alapítványának kurátora szerint a kapcsolattartás terén átalakultak az igények:

egyre nagyobb teret nyernek a videóalapú hívások. Előreláthatólag ez a trend csak erősödni fog,

hiszen az újgenerációs mobilhálózat, az 5G elterjedése a videóhívásokban is áttörést fog hozni.
Hozzátette: az applikációban alkalmazott videós funkció előnyeit egy olyan fontos területre emelhetik át, mint az egészségügyi ellátás.

A videóhívás-funkció a hallássérült hívók számára is hatékonyabb kommunikációt tesz lehetővé;

egyrészt a korábbinál sokkal átfogóbb információkat tudnak szolgáltatni a mentésirányító központnak, másrészt a videókapcsolat a jelnyelvi kommunikációt is lehetővé teszi számukra - tette hozzá.

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta, tudatosan törekszenek arra, hogy a legkorszerűbb digitális megoldásokat használják az életmentésben, ezek közé tartozik az alapítvánnyal tavaly januárban útjára indított ÉletMentő applikáció is, ami további támogatást tud adni a mentésirányítóknak a gyors és szakszerű segítségnyújtásban.

Az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Magyarország Alapítvány közös sajtótájékoztatón mutatta be az ÉletMentő applikáció készülő fejlesztését, amit itt nézhet meg.