Az az útvonal, amit eddig autóval negyedóra alatt meg lehetett tenni Budapesten, a hétfői lezárások óta akár másfél, kétórásra is megnőtt. A pesti alsó rakpart, a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a 3-as metró felújítása mind egyszerre kezdődött, ezért az autós és a buszos közlekedés ellehetetlenült a városban.  

A Bors járt utána, micsoda közlekedési káosszal jár, hogy a pesti alsó rakpart, a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a 3-as metró felújítását párhuzamosan kezdték el a fővárosban. Mint írják, az elmúlt napokat tekintve nem is olyan kicsit: gyakorlatilag az autós és buszos közlekedésnek „lőttek" a városban. (Az Origo is írt csütörtökön a drámai helyzetről.)

A városi közlekedés kész horror

Hétfőre virradóra lezárták a pesti alsó rakpart Eötvös tér és Margit híd közötti szakaszát: elkezdődött az Idősebb Antall József rakpart átépítése. A hét elejétől megkezdődött volna a munka, ám fotóik tanúsága szerint a munkások inkább az árnyékban hűsölnek. A helyzet hasonló a Lánchíd kapcsán is: ugyan ez még járható, de az állványzata már felépült, június 16-án pedig ezt is lezárják a forgalom elől. A híd egyébként várhatóan 2023 nyarára készülhet el - tette hozzá a lap.

Új útvonalat kell keresni

Aki hétfő óta a szokásos útvonalát akarja követni, akár másfél, egy órát is ácsoroghat a dugóban. Bedugult a főváros, és a helyzet hétfő óta semmit sem javult.

A Bors szerint a tömegközlekedés sem jelent alternatívát, azoknak legalábbis biztosan nem, akik a 13. kerület irányából járnak dolgozni a 8-9. kerület irányába, ugyanis a 3-as metró felújítása miatt ezen a szakaszon pótlóbuszok járnak, azok pedig ugyanúgy a dugóban vesztegelnek – az összes többi busszal egyetemben. Az utasok szerint volt, hogy fél órába telt, mire a Nyugatitól eljutottak a Deák térig.

A rakpart lezárása káosz

A pesti alsó rakpart lezárása komoly forgalmat bocsát a belvárosra: az autók zömét a Bajcsy-Zsilinszky útnak kellene elnyelnie – teljesen esélytelenül. Sokan veszik be magukat a környező mellékutcákba, ám mivel ezeknek zöme egyirányú, ott sem jobb a helyzet, sőt: a Nagykörúton kialakított bicikliutak miatt arrafelé is megbénul a közlekedés - írja a Bors.

Ha mindez nem lenne elég, az M1-M7-bevezetőn szintén óriási dugókra kell készülni, mivel a Lánchíd lezárásával párhuzamosan egybefüggő buszsávot alakítanak ki Budáról a Hegyalja úton át, egészen Pest keleti részéig. Az meg már csak hab a tortán, hogy várhatóan július elején a Blaha Lujza tér átalakítása is megkezdődik - foglalták össze.

Lehetetlen bárhová időben odaérni a dugók miattFotó: Polyák Attila - Origo

"Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog"

Karácsony Gergely főpolgármester újságírók kérdésére korábban azt mondta, akit hátrányosan érintenek a változások, "szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog".A főpolgármester egyre kevésbé bírja a kritikát. A Bors is megkérdezte a főváros Kommunikációs Igazgatóságától mit kívánnak tenni a kialakult tarthatatlan helyzet megoldása érdekében, valamint arra is kíváncsiak voltak, hogy példáulebben a helyzetben is szükségesnek tartják-e a Nagykörút kerékpársávjainak fenntartását. Ez idáig azonban nem kaptak választ.

Fotó: Polyák Attila - Origo

Felháborodtak a budapestiek

"Ha nem kellene magammal cipelnem a szerszámokat, már régen motoroznék" - mondta a lapnak egy férfi, aki a 13. kerületből jár be a belvárosba.

"Kész horror a belváros, legalább az iskola végét megvárhatták volna. Hát tudja, mi lesz itt kedden, a ballagások napján?" - ezt a kérdést pedig egy asszony tette fel, aki korábban 45 perc alatt tudta le azt az utat, ami most másfél óráját veszi igénybe.