Bizonyosságot nyerhet az a forgatókönyv, amely szerint a főváros - a dilettantizmusuk mellett - szándékosan béníthatja meg Budapest közlekedését, azért, hogy alapot nyerhessenek az útdíj bevezetésére, mindezt pedig egy Soros-féle civil egyesület segítségével. A Levegő Munkacsoport már petíciót is indított a dugódíj bevezetéséért, erről ír a Magyar Nemzet. Mint az Origo is megírta: a V4NA nemzetközi hírügynökség tudta meg brüsszeli forrásaiktól, hogy Karácsony megígérte a dugódíjat Brüsszelnek, ehhez persze nagyobb dugók is kellenek, és majd egy civil szervezet ezt követelni fogja. Megállapíthatjuk: a V4NA előre közölt pontos forgatókönyvének második fejezeténél tartunk. 

„Úgy véljük, kizárólag a gépjárművekre kivetett kilométer- és szennyezésarányos útdíj bevezetésével lehet elérni, hogy Budapesten az úthálózat kapacitásának megfelelő számú gépjármű közlekedjen torlódások nélkül" – áll a Levegő Munkacsoport által indított petícióban. A Soros-közeli civil egyesület szerint se a közlekedőknek, se a káros hatásokat elviselni kénytelen lakosságnak nem jó a jelenlegi helyzet.

A megoldást sürgetve petíciót indítottak, kérve, hogy kezdődjön el az útdíj bevezetésének tervezése.

A Levegő Munkacsoport nyíltan vállalja autóellenes működését, petícióinak többsége az autóhasználók ellen irányul. Ez a szervezet volt az, aki tavaly ősszel azzal a javaslattal kereste meg az összes belső kerületi önkormányzatot, hogy vegyék el a parkolási kedvezményt a helyben lakó autótulajdonosoktól, azt remélve, hogy a magas díjfizetés hatására nagy részük majd eladja gépjárművét és átvált közösségi közlekedésre. Tervükre - milyen véletlen - Karácsony Gergely párttársa, a V. Naszályi Márta vezette Budavár és az ultraliberális Pikó András vezette VIII. kerület mutatott érdeklődést.

A kedvezmények elvonását csak az emberek felháborodása és a kormányzat sarcstopja akadályozta meg a Magyar Nemzet szerint.

Bár Józsefvárosban Pikó András a kormányrendeletet semmibe véve megszüntette a lakosonkénti ingyenes parkolást, és a jövőben már csak lakásonként jár egy darab parkolóhely, a bíróság az eredeti állapot visszaállítását kérte, azaz járjon kedvezmény minden VIII. kerületi lakosnak.

Karácsony GergelyForrás: Karácsony Gergely/Facebook

A fentiek tükrében nem meglepő, hogy a Levegő Munkacsoport sietett Karácsony Gergely főpolgármester segítségére, ami a dugódíjat illeti. Karácsony Gergely már a főpolgármesteri kampányban is ígéretet tett Brüsszelnek, hogy bevezeti a dugódíjat.

Akkor azonban ő maga is úgy tartotta, hogy ez politikai öngyilkosság lenne, kivéve, ha ezt maguk a fővárosiak követelik ki.

A V4NA megtudta: Brüsszelnek ezt újból megígérte Karácsony. Ennek elérése egyszerű; a Soros által pénzelt álcivilektől ellesett módszer szerint: okozz problémát, követeld ki, hogy akarják a megoldást bármi áron. Lefordítva: legyen óriási dugó, erre a budapestiek maguk is akarják majd a dugódíjat.

"Szerezz egy civil szervezetet, amely elkezd lobbizni a dugódíjért, felbőszíti a budapestieket, akik így már közfelkiáltással akarják majd a dugódíjat. Te pedig büszkén, pilátusi mód, „mosom kezeimet", bevezeted az emberek követelésére" -  írta a V4NA.

Ahogy az Origo is beszámolt róla, a V4NA kiderítette a Budapest brüsszeli irodáját közelről ismerő informátortól, hogy egy-két napon belül a második lépés következik, vagyis álcivilek elkezdik követelni a dugódíjat. Úgy tűnik, erre nem sokat kellett várni, a Levegő Munkacsoport egyből megkezdte azt a munkát, amit várnak tőle.

Fürjes Balázs a Magyar Nemzetnek adott interjújában elmondta: taxisoktól, másoktól ő is hallotta ezt a spekulációt. Bízom benne, hogy nem igaz. Jó volna, ha a főpolgármester megtisztelné a budapestieket, odaállna eléjük, belenézne a szemükbe, és őszintén megmondaná, tervezi-e a dugódíj bevezetését. És azt, hogy mikor és hogyan vet véget ennek a káosznak – mondta el a budapesti fejlesztésekért felelős államtitkár.

Hétfőn egyébként még nagyobb dugók várhatók, a nyár ellenére: félig lezárják Karácsonyék az autósok elől a BAH-csomópontot az Erzsébet híddal összekötő rendkívül forgalmas Hegyalja utat.