Hétfőn egy budapesti kórház koronavírus ambulanciáján koronavírus gyanús tünetekkel jelentkezett egy három fős francia, egyébként orosz állampolgársággal rendelkező család, két szülő, és 11 éves gyermekük.
A szülők az ügyeletes orvosnak arról számoltak be, hogy egy napja lázasak. A gyorsteszt mindkettőjüknek pozitív lett, a PCR teszt eredménye minden bizonnyal holnapra lesz meg. Gyermekük tünetmentes volt, ennek megfelelően a gyorstesztjének az eredménye negatív lett.
Értesüléseink szerint a család tagjai nem kapták még meg a koronavírus elleni védőoltást. Elmondásuk szerint két nappal a mérkőzés előtt, közvetlen járattal érkeztek a magyar fővárosba. Beutazásuk szabályszerűen történt, hiszen csak azután utaztak a szálláshelyükre, hogy a hatérendészetnek bemutatták negatív PCR-tesztjüket. A hotel recepciósa megerősítette, hogy a család aznap, azaz csütörtökön érkezett meg hozzájuk. Természetesen a fejleményeket követően azonnal értesítették a hotel vezetését.
A vendégekkel közvetlen kapcsolatba nem kerültek a fertőzöttek - erről is beszélt a portás. Emlékei szerint a Moszkvából érkező családtagok kizárólag az étkezőben vették le a maszkot, ahol a pincér maszkban szolgálta ki őket. Azt is aláhúzta, hogy a recepciósok közül is mindenki maszkot viselt. Arról nem is beszélve, hogy a vendégeket egy plexi nélküli pult választotta el a hotel recepciós személyzetétől, ami nagyjából 1-1,5 méter távolságot jelent.
A portás azt is fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a család az említett reggelizésen kívül más közösségi tevékenységet nem folytatott az épületben. Mint kiderült, a takarítónő pénteken és szombaton egyéni védőfelszerelésben takarított a szóban forgó szobában, erre később nem került sor. Fontos kiemelni, hogy a népegészségügyi hatóság további utasításáig a szobába senkit nem fognak beengedni. Az is lényeges, hogy
valamennyi recepciós megkapta a védőoltást, így a történtek idején védettek voltak a vírussal szemben.
A családfő aláírásával igazolta, hogy üzleti céllal szálltak meg a hotelben. Mivel a hatályos kormányrendelet engedélyezi, hogy a hotelek elfogadjanak üzleti jellegű foglalásokat, így az érintettektől nem kértek oltási igazolást.
A Moszkvából érkező család a hotelen kívül nem tartózkodott máshol, kizárólag a Puskás Arénába látogattak ki. Mint ismert, a külföldi állampolgárok kétféleképpen juthattak be a stadionba: ha a karszaguk átvételénél bemutattak egy 72 órán belül elvégzett PCR-tesztet, vagy ha hivatalos dokumentumokkal igazolták, hogy megkapták a koronavírus elleni védőoltást.
A család jelenleg az egyik budapesti kórház koronavírus osztályán tartózkodik.
Időközben megkezdődött a kontaktkutatás, így a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felvette a kapcsolatot az érintett légitársasággal, akik emailben megküldték a család közelében ülők elérhetőségét és az intézkedésük eredményét. Továbbá a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) megadta a család közvetlen közelében helyet foglaló szurkolók nevét, címét, elérhetőségét (telefonszámát). Ez utóbbira úgy volt lehetőség, hogy az UEFA online felületen értékesítette a jegyeket, aminek során a jegyet vásárlóknak meg kellett adniuk a fenti adatokat.