Az egész országot megadóztatná a dugódíjjal Karácsony Gergely

Vágólapra másolva!
Hatalmas dugók alakultak ki Budapesten, a tehetetlen főpolgármester, Karácsony Gergely dilettáns döntései miatt. Az óriási fennakadások nagyrészt a rossz döntések miatt, részben pedig szándékosan alakultak ki. A V4NA nemzetközi hírügynökség ugyanis úgy értesült: Karácsonyék célja, hogy bevezessék a budapesti dugódíjat, melyet a vidékről ingázókkal és külső kerületekben élőkkel fizettetnének ki.
Vágólapra másolva!

A V4NA brüsszeli informátora szerint azt tervezik, hogy dugódíjat vezessenek be a magyar fővárosban.

Budapest közlekedése az elmúlt hetekben összeomlott, több fontos útvonalat is lezártak, megkezdődött a Lánchíd felújítása, új busz- és kerékpársávokat alakítottak ki, és a már meglévő, egyébként is kihasználatlan biciklisávokat sem adták vissza az autósoknak.

Emiatt állandósultak a hatalmas dugók a fővárosban.

A brüsszeli forrás szerint ez nem véletlen, ezzel készítik elő a dugódíj bevezetését, álcivilek pedig kampányt indítanak, hogy annak bevezetését követeljék. Így a balliberális főpolgármester majd arra hivatkozva tudja megsarcolni a Budapesten autózókat, hogy azt a budapestiek kérésére teszi. A V4NA ezzel kapcsolatban kérdésekkel fordult a Főpolgármesteri Hivatalhoz, de pökhendi válaszukban a kérdéseket provokációnak minősítették.

Kiderült azonban, hogy a Levegő Munkacsoport nevű civil szervezet már el is indította "Útdíjat Budapestre!" című kampányát és petícióját, a díj bevezetéséért.

A Városháza egyébként jó kapcsolatot ápol a Levegő Munkacsoporttal. Megválasztása után Karácsony Gergely főpolgármester szimbolikusan átadta a Városháza kulcsát a civil szervezeteknek. "Visszaadtuk ezt a hivatalt azoknak, akiké valójában, a budapestieknek", mondta akkor. A meghívott civil szervezetek között a Levegő Munkacsoport is ott volt.

A V4NA emiatt ismét írásban fordult a főpolgármesterhez, aki azonban továbbra is tagadja, hogy bevezetnék az útdíjat.

A Levegő Munkacsoport javaslata szerint egyébként az útdíj mértéke öt tényezőtől függne: a megtett út hosszától, a jármű környezetvédelmi besorolásától, a jármű tengelyterhelésétől, az útvonaltól (például a belvárosban magasabb, mint a külvárosban) és az időszaktól (csúcsidőben magasabb, mint azon kívül).

Budapest klímastratégiája szintén tartalmazza a dugódíj bevezetését. A dokumentum kibocsátás-arányos behajtási díjról ír épp úgy, mint a magyar főváros 2021-2026-os időszakra vonatkozó Környezetvédelmi Programja.

Többen felhívják azonban arra a figyelmet, hogy

a budapesti dugódíjjal valójában a vidékieket sarcolnák meg.

A vidékről, agglomerációból ingázó dolgozókat, a Budapestre látogatókat, akik vásárolni, kirándulni, színházba vagy épp gyógykezelésre érkeznek a fővárosba. De azoknak a budapestieknek is fizetnie kellene, akik külsőbb kerületekből járnak be dolgozni a város belsőbb kerületeibe.