Euro 2020: Magyarország remekül használta ki ezt a különleges lehetőséget

Hollandia - Csehország, Foci EB, labdarúgó Európa-bajnokság, Euro 2020, labdarúgás, nyolcaddöntő, Puskás Aréna, Budapest, 2021.06.27.
Vágólapra másolva!
Nagyon jó kép alakult ki Magyarországról a négy budapesti európai bajnoki mérkőzés megrendezését követően - mondta Szabados Gábor sportközgazdász az Origónak. A szakember szerint milliárdokban mérhető a magyar nemzetgazdaság számára a haszon, de ennél is többet ér az a pozitív imázs, ami az országról kialakult az egész világban. Úgy látja, hogy a magyar labdarúgás csak akkor profitál a mostani sikeres szereplésből, ha kupacsapataink közül minél többen eljutnak a nemzetközi kupák csoportköréig.
Vágólapra másolva!

Kifejezetten sikeres volt a 2020-as Európa-bajnokság négy budapesti mérkőzésének a megrendezése - mondta Szabados Gábor az Origónak. A sportközgazdász szerint maximális hangulat, nagy lelkesedés volt nemcsak a szurkolók, hanem a rendezők és az önkéntesek részéről is a négy hazai meccsen.

Fantasztikus hangulatot teremtettek a magyar szurkolók a Puskás Arénában Fotó: Csudai Sándor - Origo

Csúcson a magyar szurkolók

A magyar szurkolók olyan hangulatot csináltak, amit egyetlen stadionban sem láttunk - mutatott rá Szabados. Nemcsak azért, mert ők voltak a legtöbben, hanem mert minőségileg is a legjobb teljesítményt nyújtották - tette hozzá. A legfontosabb hozadék az lett, hogy az a PR- és imázshatás, amit korábban vártunk, azt sikerült elérni.

Az is szerencsés volt, hogy csak itthon lehetett telt házas meccseket rendezni, és ez nagyban felhívta a figyelmet az országra - mondta a sportközgazdász. Minden tornának van egy igazi hazai csapata, és ez most a magyar válogatott lett. Pedig korábban a rengeteg helyszín miatt mindenki biztos volt benne, hogy most ilyen nem lesz, de erre is rácáfolt a magyar csapat.

A külföldiek is jól érezték magukat Budapesten Fotó: Csudai Sándor - Origo

Egyre több külföldi érkezett

Kifejezetten erős csoportban játszott a magyar válogatott, sztárcsapatok léptek fel Budapesten. A korábban említett imázshatás magasabb is lett, mint amire számítottunk - tette hozzá. Nyílván most nem lehetett olyan nagy mértékű a külföldi turisták költése, mintha nem lett volna korábban koronavírus-járvány - mondta Szabados Gábor. Persze ez is mérkőzésről mérkőzésre változott.

A stadionban ülők többsége persze magyar volt, de ez teljesen normális volt. Nyílván a messzebbről érkezők nem egy napra érkeztek, és összességében több milliárd forintos bevételt hozott a nemzetgazdaságnak - mondta a sportközgazdász. Úgy látja, hogy az országról festett pozitív kép ennél lényegesen nagyobb eredmény.

Az egész világ Magyarországra figyelt a négy meccs során Fotó: Csudai Sándor - Origo

Különleges lehetőség volt

Számomra teljesen egyértelmű, hogyha az egyedi sporteseményeket nézzük (ebbe nem tartozik bele a Forma-1), akkor az elmúlt évtizedeket figyelembe véve ez a mostani Eb hozta a legnagyobb figyelmet. Ez a mostani torna kapta a legnagyobb figyelmet, és ebből következően a legnagyobb hatást váltotta ki - tette hozzá.

Szabados Gábor úgy látja, Magyarország esélye az volt, hogy az Eb-t ilyen módon rendezzék meg, ahogyan most. Mivel 24 csapatos mára az Európa-bajnokság, és ehhez legalább 8-10 nagy stadion kell, ezért egyedül szinte lehetetlen lenne megrendezni.

Magyar szurkolók a városligeti szurkolói zónában Fotó: Polyák Attila - Origo

Így lehet még erősebb a magyar futball

A magyar labdarúgás nem kerül önmagától egy magasabb polcra. Most arra van szükség, hogy a magyar klubfutball folytassa azt a fejlődést, amit az elmúlt három évben bemutatott. Ismert, hogy az elmúlt három szezonban legalább egy magyar csapat szerepelt valamelyik európai kupasorozat csoportkörében - mondta Szabados Gábor.

Most reális esély van arra, hogy a Ferencváros eljusson legalább az Európa-liga csoportkörébe, míg a Videotonnak arra, hogy bejusson a Konferencia Liga csoportkörébe. Ha ezt sikerül elérni, akkor az azt mutatja, hogy stabilizáltuk a helyünket. Mindezek mellett szükséges, hogy az MLSZ és a klubok folytassanak marketingtevékenységet annak érdekében, hogy minél többen menjenek ki az NB1-es meccsekre - zárta szavait a sportközgazdász.