Politikai alapon jelölnek ki a helyi lakosoknak szóló parkolóhelyeket, ahol esténként csak ők állhatnak meg, hogy munkából hazatérve ne kelljen parkolóhelyet keresni - írta meg a Bors a Metropol cikkére hivatkozva.
A főváros vezetése egy éve szórakozik az V. kerület lakóival,
a Belváros már tavaly többször kérte, hogy a kerületi polgármestereknek legyen lehetősége kijelölni parkolóhelyeket, ahol esténként csak a helyi lakók állhatnak meg autóikkal.
Azt ötletet a Belvárosban nem, viszont az ellenzéki vezetésű Terézvárosban most be kívánják vezetni, a parkolóhelyek 30 százalékán, este 18 és reggel 7 óra között csak a helyi lakosok autói parkolhatnak.
Az ötlet Szentgyörgyvölgyi Péter belvárosi (Fidesz-KDNP) polgármestertől származik, akit viszont kihagytak az egész programból.
A főváros erről szóló sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely meg sem jelent, hiszen éppen kampányol, miniszterelnöki álmokat dédelget.
2020 novemberében Szentgyörgyvölgyi Péter az egész fővárosra vonatkozó javaslatot tett le a főpolgármester asztalára azzal, hogy módosítsa a közgyűlés a parkolási rendeletet.
Így a kerületi polgármesterek kijelölhették volna saját kerületük lakói számára azokat a parkolóhelyeket, amelyeket csak helyiek vehetnek igénybe.

Karácsony Gergely ezt elutasította, mondván, a közgyűlés egy magasabb rendű törvény miatt nem módosíthatja parkolási rendeletét, illetve a közterületi parkolás újraosztását sem módosíthatja.
Ezzel szemben Terézváros megkapta a lehetőséget a kizárólagos parkolóhelyek kijelölésére.
6 hónapig semmilyen egyeztetés nem történt, legalábbis a Belváros tudtával és bevonásával az ügyben.
A Metropol azt írja, Szentgyörgyvölgyi Péter kezdeményezésére 2021. augusztus 11-én asztalhoz ült Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke és Strang Tamás, a BKK infrastruktúra-fejlesztési vezetője.
A főváros jogalapot nélkülöző feltételeket tudatott. Együttműködés, de még szóbeli megállapodás sem született.
Szentgyörgyvölgyi Péter egyszer csak, múlt pénteken 16.44 órakor meghívót kapott mailen egy hétfő 10 órakor tartandó, a témával kapcsolatos fővárosi sajtótájékoztatóra.
Együttműködés helyett ultimátum
A belvárosiak csodálkozva hallották az ominózus hétfői sajtótájékoztatón, hogy Balogh Samu kabinetfőnök partnerként emlegeti az V. kerületet. Szentgyörgyvölgyi Péter V. kerületi polgármester szerint legutóbb, amikor ő személyesen egyeztetett a BKK és Karácsony Gergely munkatársaival, csak ultimátumot kapott tőlük, és önhatalmúlag jogi megalapozottság nélküli feltételeket támasztottak. Ráadásul Szentgyörgyvölgyi szerint olyan feltételeket szabtak neki, ami a már meglévő lakossági parkolóhelyek rovására menne (Ezt Soproni Tamás terézvárosi polgármester is elismerte a sajtótájékoztatón, hiszen a kerület 40 parkolóhelyének elvesztéséről számolt be).

Arról tájékoztatták, hogy mikromobilitási pontok létrehozásához kötik a kizárólagos várakozóhelyek kialakítását. Ez a feltétel azonban nem lehetne akadály, hiszen a belvárosi önkormányzat már évek óta helyt adott kerékpártámaszoknak és Mol Bubi állomásoknak úgy, hogy emiatt nem vettek el a lakossági parkolóhelyek számából.
A hétfői sajtótájékoztatón kiderült: egyelőre csak Terézváros volt az, amelyik már megkapta a fővárosi hozzájárulást. A folyamat jogilag nem alátámasztott, valószínű csak szóbeli megegyezések lehetnek a háttérben. Erre mutat az is, hogy a szintén ellenzéki vezetésű VII. és XIII. kerület csak „leendő szándékát" fejezte ki, ami nem szokás egy konkrét intézkedés bejelentésekor, a fideszes vezetésű V. kerületre pedig „partnerként" utaltak – miután csaknem egy éve szívatják őket, és még az ötletüket is lenyúlták...
A Metropol kérdéseket tett fel a zavaros ügy kapcsán:
- Ha a fővárosnak nincsen jogi háttere ahhoz, hogy újraossza a közterületi parkolóhelyeket, mint ahogy az V. kerület elutasítása kapcsán állították, akkor ennek ellenére hogyan járulhattak hozzá Terézvárosban ezek kijelöléséhez?
- Ha a főváros mikromobilitási pontok létrehozásához köti a kizárólagos várakozóhelyek kialakítását, akkor az a közgyűlési határozatok között miért nem szerepel? Ahogyan annak sincsen definíciója, nyoma és hivatkozása, hogy mit ért a főváros a mikromobilitási ponton egyáltalán.
- Terézvárosban azért ad(ná)nak kedvezményt parkolóházakban is a helyieknek, mert elvesznek a meglévő parkolóhelyekből a rejtélyes „mikromobilitási pontok" kedvéért?
- Ha valóban partnerként tekint a főváros az V. kerületre, akkor miért egy munkanappal hamarabb, délután 16:44-kor küldenek meghívót a hétfőn reggeli fővárosi sajtótájékoztatóra?
- Hogy teheti meg a budapesti közútkezelő, hogy nem válaszol az erre megszabott határidőn belül az V. kerületnek?