Ahogyan arról az Origo is beszámolt, a Fővárosi Kormányhivatal műszaki hibák miatt azonnali hatállyal megtiltotta a BKV 13 autóbuszának és 5 trolibuszának közúti közlekedését. Összesen 46 járművet vizsgáltak, ebből 40 százaléka volt alkalmatlan, nem egy esetben kifejezetten veszélyes a közúti közlekedésre.
Talán nem meglepő ez, hiszen Karácsony a baloldal volt embereit hatalmas összegekért ültette vezető pozíciókba, és így talicskázzák ki a fejlesztésekre szánt forrásokat Karácsony mögül.
A buszok és trolik esetében többek között a nem megfelelően működő fékberendezés, a futómű és a kormányberendezés hibája miatt hozta meg döntését a kormányhivatal. Ezek mellett környezetszennyező működésre - olajszivárgás - is fény derült, és előfordult, hogy egy járműnél több súlyos műszaki problémát is felfedeztek az ellenőrök.
Továbbra is elképesztő méretű káosz van Budapesten Karácsonyék átgondolatlan útlezárásai és kihasználatlan biciklisávjai miatt. Az elmúlt másfél évben számos olyan megalapozatlan közlekedésfejlesztési és felújítási projekt indult el Budapesten, amely megbénította az autós forgalmat és a tömegközlekedést. Az augusztusban tapasztalható dugók, valamint a szakmai szervezetek figyelmeztetése ellenére a főpolgármester nem tett érdemi lépéseket az elviselhetetlen állapotok felszámolásáért, így megjósolható volt, hogy az iskolakezdés miatt tovább romlik a helyzet.
Miközben az iskolakezdés reggelén hatalmas káosz alakult ki a dugók miatt a fővárosban, addig Budapest főpolgármesterét szolgálati autó vitte munkába.
Az időben összecsúszó felújítások és a kerékpársávok kijelölése miatt kialakult dugók huzamosabb ideje nehezítik meg a munkába igyekvők és az agglomerációból érkezők életét, súlyos károkat okoznak a szállítmányozási cégeknek és a turizmusnak, nem utolsósorban növelik a károsanyag-kibocsátást.
Mint arról korábban már beszámoltunk, a BKV kamubusz-botránya pont akkor robbant ki, amikor nem kevesebb, hanem több buszra lett volna szüksége a fővárosnak a koronavírus-járvány miatt.
Korrupciógyanús busztender, a haverok, politikai szövetségesek kifizetése, valamint a rokonok pozícióba helyezése - a budapesti baloldal ugyanott folytatja, ahol 2010-ben abbahagyta.
A Karácsony Gergely helyetteséhez, Tüttő Kata MSZP-s városüzemeltetési főpolgármester-helyetteshez köthető, korrupció gyanúját erősen felvető eset is jól szimbolizálta a főpolgármester teljes hozzá nem értését és felelőtlenségét.
A pályázat célja láthatóan az volt, hogy Tüttő volt élettársának cége nyerjen, mivel azonban nem is tudtak buszt szállítani, pont a koronavírus-járvány alatt jelentkezett újabb probléma a tömegközlekedésben.
Egy Leisztinger Tamáshoz köthető cég, a CR-FACILITIES Vagyongazdálkodó Zrt. nyert a BKV busztenderén. Szintén a 2010 előtti világ módszereinek visszatértét jelzi, hogy Leisztinger a magyar közélet egyik leghírhedtebb vörösbárója, vagyonának jelentős részét a 2010 előtti baloldali kormányok alatt szerezte meg.
Emlékezetes, hogy Karácsony a járvány első hullámában akkor rendelt el járatritkítást, amikor éppen a sűrítésre lett volna szükség a járványveszély csökkentésére.
A kormány döntése értelmében a járvány elleni védekezés részeként, a közösségi terjedés fékezése érdekében a BKK-nak tavaly határidőre kellett volna megküldenie a járatsűrítési tervét Budapest Főváros Kormányhivatala számára.
A BKK a kormányhivatal többszöri felszólítása után, negyedik alkalommal sem nyújtott be elfogadható beadványt a járatsűrítésre vonatkozóan, a tervben ugyanis olyan információk szerepeltek, amelyeket a BKK szakmailag nem támasztott alá
- közölte akkor Budapest Főváros Kormányhivatala.
Több mint 1,6 milliárd forintjába kerülhet a fővárosnak a használt német villamosok utólagos klimatizálása – ez derült ki korábban egy, a Világgazdaság által megismert dokumentumból. A teljes, mintegy 7,7 milliárdos beszerzési költség ötödét a légkondicionálás tenné ki azokban az 1993-as, illetve 1997-es gyártású R-wagen nevű kocsikban, melyeknek megvételéről döntött a BKV, és melyekben nincs klímaberendezés.
Az utastéri klíma beépítése járművenként 43 millió forintot emésztene fel, a megvásárolni tervezett 35 villamosra vetítve tehát 1,5 milliárd forintot
– számolta ki a Világgazdaság, megjegyezve, hogy a frankfurti közlekedési vállalat, a VGF saját honlapján arról tájékoztatja a frankfurti utazóközönséget, hogy
az utólagos klimatizálásra nincs lehetőség. Plusz költséget jelent még a járművezetői fülkék klimatizálása 135 millió forintért, villamosonként 9 millióért. Erre csak az első körben leszállított 15 kötöttpályás járműnél lehet szükség, mivel a többi várhatóan rendelkezni fog ezzel a funkcióval, mire Budapestre érkeznek, terv szerint 2026-ban
– derül ki a Világgazdaság cikkéből.
Megújulnak a jegy- és bérletkiadó automaták, a készülékek működését a vásárlók igényeihez igazítják, a hálózat üzemeltetése pedig kiszámíthatóbb és gazdaságilag fenntarthatóbb lesz – közölte a BKK, majd erre reagált Vitézy Dávid, a BKK alapító elnöke, aki szerint kevesebb automata lesz.
Mielőtt valaki azzal jönne, hogy ennek pénzhiány lenne az oka, az automaták üzembe állítása után szerzett tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az értékesítési csatornák szűkítésének hatása bevételkiesés lesz, tehát a BKK és ezáltal a Főváros pénzügyi pozíciói romlani és nem javulni fognak az intézkedés révén. Szomorú, hogy itt tartunk, és 12 év után először ismét ez a fajta rövidlátó megszorító logika érvényesül, ami 2010 előtt is fémjelezte a BKV értékesítési gyakorlatát
– áll Vitézy Dávid posztjában.
Nemrégiben a Kálvin térről kaptunk egy képet, amelyen az látszik, hogy a BKV-buszok ki sem tudnak kanyarodni a hatalmas dugótól. Elképesztő méretű buszsor áll, várva arra, hogy tovább tudjon menni.
AZ ELMÚLT MÁSFÉL ÉVBEN SZÁMOS OLYAN MEGALAPOZATLAN KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI ÉS FELÚJÍTÁSI PROJEKT INDULT EL BUDAPESTEN, AMELY MEGBÉNÍTOTTA AZ AUTÓS FORGALMAT ÉS A TÖMEGKÖZLEKEDÉST.
CSAK TOVÁBB FOKOZÓDOTT A KÖZLEKEDÉSI KÁOSZ AZZAL, HOGY A VÁROSVEZETÉS FELSZÁMOLTA A NAGYKÖRÚTI VILLAMOSBARÁT LÁMPAPROGRAMOT - ANNAK DACÁRA, HOGY A BKK LEGJOBB SZAKEMBEREIN TÚL MINDEN, A BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSSEL FOGLALKOZÓ SZAKMAI SZERVEZET IS ELLENKEZETT A DÖNTÉS ELLEN.
Az eredmény látható a FUTÁR adataiból: a 4-6-os villamosok a menetrendhez képest már reggel 6-tól kezdve késnek, átlagosan 2-3 perccel lett hosszabb a menetidejük, ahogy pedig ezt a késést görgetik maguk előtt, a villamosok közlekedése egyre kiszámíthatatlanabb és egyenetlenebb lesz.
A lépés Karácsony Gergely főpolgármester tervei között szerepel, azért, hogy a Nagykörút autós forgalma jobban haladhasson a városban zajló számos építkezés idején.
A főpolgármester tevékenységét jól jellemzi az is, ahogy a Gyurcsány-Bajnai kormányok közpénzkezelési gyakorlatát a főváros viszi tovább. Karácsony az adófizetők pénzéből jelentős összeget költ az általa kinevezett több tucat tanácsadóra, miközben folyton arra panaszkodik, hogy fogytán a főváros pénze.
EMELLETT TÖBB FOLYAMATBAN LÉVŐ BUDAPESTI BERUHÁZÁS IS JELENTŐS MÉRTÉKBEN DRÁGULT, ÍGY PÉLDÁUL A BLAHA LUJZA TÉR FELÚJÍTÁSA AZ EREDETI ÁRHOZ KÉPEST MÁR HARMADÁVAL, TÖBB MINT 1 MILLIÁRD FORINTTAL KERÜL TÖBBE, MÍG A LÁNCHÍD FELÚJÍTÁSÁNAK KÖLTSÉGE A TARLÓS-ÉRÁBAN MEGÁLLAPÍTOTTHOZ KÉPEST TÖBB MINT AZ ÖTÖDÉVEL, 5 MILLIÁRD FORINTTAL DRÁGULT.
Gyurcsány emberei - a tehetetlen Karácsony mögött - szétlopják a fővárost.