Jövőre megközelítőleg 11 milliárd forint lesz a civil szervezetek által pályázható forrás a Nemzeti Együttműködési Alapnál (NEA), a pályázati lehetőségek október 4-én nyílnak meg - mondta a Miniszterelnökség civil és társadalmi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára kedden Budapesten.

Szalay-Bobrovniczky Vince a Civil Info - NEA 2022 országos tájékoztató rendezvénysorozat utolsó, budapesti állomásán kiemelte: két "pályázatbarát" elemmel is bővül a rendszer. Az egyik alapján az egyszerűsített pályázatokra elnyerhető összeg 350 ezer forint lesz, a másik változás pedig, hogy minden nem nyertes pályázó költségeiből 150 ezer forintot megtérítenek.

A helyettes államtitkár beszélt arról is, hogy két másik alapot - a Városi Civil Alapot (VCA) és a Falusi Civil Alapot (FCA) - is létrehoztak.

Szalay-Bobrovniczky Vince elmondta, hogy a NEA pályázataira Budapestről az idén beérkezett 1246 pályázatból 288 nyert, több mint 1 milliárd forint értékben. A VCA esetében is kimagaslóan szerepelt a főváros, hiszen a 1217 pályázatból 75 nyert 612 millió forint forrással.

Beszámolt arról is, hogy a miskolci egyetemen már elindult, a gödöllőin pedig az idén indul új tárgyként a civil szeminárium, mindkettő sikeresnek bizonyul - jegyezte meg.

A helyettes államtitkár minden civil szervezetet pályázásra buzdít, hiszen - mind mondta - a koronavírus-járvány miatt nem kell a korábbi lezárásokra számítani, így rendezvényeiket meg fogják tudni tartani.

Szalay-Bobrovniczky VinceForrás: MTI/Bruzák Noémi

Sára Botond, Budapest kormánymegbízottja arról beszélt, hogy a NEA jó alapot biztosít a koronavírus-járvány utáni közösségi élet újraindulásához.

Mint mondta, a valóban érdemi munkát végző civil szervezetek sohasem ellenségei, hanem partnerei az államnak, hiszen a civilek munkája hatékonyan tudja kiegészíteni az önkormányzatok és a kormányzat tevékenységét. Ezt a munkát becsülni, értékelni, támogatni kell - emelte ki.

Sára Botond arról biztosította a civil szervezetek képviselőit, hogy a kormányzati támogatások mellett számíthatnak a kormányhivatalokra is, hiszen a szolgáltatások folyamatos fejlesztésével és az ügyfélközpontúság erősítésével igyekeznek ők is partnerek lenni.