Karácsony Gergely elsősorban városvezetőként bukott meg, összeomlott Budapest

dugó, közlekedés, forgalom, autó, belváros, Budapest, 2021.09.01.felüljáró, Keleti pályaudvar
Vágólapra másolva!
Karácsony Gergelynek vissza kell lépnie az előválasztási komédián. Hogy a Gyurcsány-show-t nem folytathatja, abban természetesen szerepet játszik nyelvvizsga-botránya (először azt állította, hogy van középfokú nyelvvizsgája, aztán kiderült, hogy nincs), össze-vissza hazudozott ezzel kapcsolatban, vagy éppen a jogtalan egyetemi foglalkoztatása. De elsősorban a csapnivaló főpolgármester mint városvezető bukott meg. Az elmúlt hónapokban teljesen összeomlott a főváros közlekedése, az értelmetlen biciklisávoktól kezdve a rosszul tervezett városszétdúlásokig, ráadásul szerdán már a 4-es 6-os villamosok sem jártak. A várost ellepték a hajléktalanok, Karácsony pedig képtelen megoldani a problémákat, és ha számon kérik rajta az elviselhetetlen dugókat, akkor csak zavartan nevet. Időközben még az is kiderült, hogy Budapest szép lassan csődbe megy.
Vágólapra másolva!

Összeomlott a budapesti közlekedés Karácsony miatt

Ahogy azt megírtuk, az elmúlt hónapokban óriásit zuhant a főpolgármester népszerűségi indexe, ez derült ki egy néhány héttel ezelőtti országos reprezentatív kutatásból. Karácsony népszerűségi zuhanásában több tényező játszik szerepet. Az egyik legfőbb ok, hogy kizárólag az országos választási kampánnyal volt elfoglalva, még rendkívüli Fővárosi Közgyűlést is csupán azért hívott össze szeptember elsejére, hogy a számára fontos kampánytémákkal elfedje a fővárosban uralkodó közlekedési káoszt. Sokáig „teflonpolitikusnak" tartották Karácsonyt, ami azt jelenti, hogy minden botrány lepattant róla, azok nem érintették negatívan a megítélését.

ENNEK MÁRA EGYÉRTELMŰEN VÉGE, HISZEN A NYELVTUDÁS HIÁNYA, PONTOSABBAN AZ AZZAL KAPCSOLATOS HAZUGSÁGSPIRÁL, ÉS FŐLEG A BUDAPESTEN URALKODÓ ÁLDATLAN ÁLLAPOTOK ÉS A KÖZLEKEDÉSI VÁLSÁG MÁR JELENTŐSEN RONTOTT A FŐPOLGÁRMESTER TÁMOGATOTTSÁGÁN.

Fotó: Koncz Márton - Origo

AZ ELMÚLT MÁSFÉL ÉVBEN SZÁMOS OLYAN MEGALAPOZATLAN ÉS ROSSZUL IDŐZÍTETT KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI ÉS FELÚJÍTÁSI PROJEKT INDULT EL BUDAPESTEN, AMELY MEGBÉNÍTOTTA AZ AUTÓS FORGALMAT ÉS A TÖMEGKÖZLEKEDÉST.

A közlekedési válság kialakulásáért a Gyurcsány-show-ban (eddig) szereplő Karácsony Gergely a felelős, hiszen több döntést is a rendkívüli jogrend keretében egyedül hozott meg, továbbá a Tarlós István által előkészített projektek újratervezésével közel két évet vesztegetett el. Az időben összecsúszó felújítások és az értelmetlen kerékpársávok kijelölése miatt kialakult dugók huzamosabb ideje nehezítik meg a munkába igyekvő lakosok és az agglomerációból érkezők életét, anyagi károkat okoznak a szállítmányozási cégeknek és a turizmusnak, nem utolsósorban növelik a károsanyag-kibocsátást.

A villamosközlekedést is tönkretette a baloldali vezetés

SZEPTEMBERBEN CSAK TOVÁBB FOKOZÓDOTT A KÖZLEKEDÉSI KÁOSZ AZZAL, HOGY A VÁROSVEZETÉS FELSZÁMOLTA A NAGYKÖRÚTI VILLAMOSBARÁT LÁMPAPROGRAMOT - ANNAK DACÁRA, HOGY A BKK LEGJOBB SZAKEMBEREIN TÚL MINDEN, A BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSSEL FOGLALKOZÓ SZAKMAI SZERVEZET IS ELLENKEZETT A DÖNTÉS ELLEN.

Az eredmény látható a FUTÁR adataiból: a 4-6-os villamosok a menetrendhez képest már reggel 6-tól kezdve késnek, átlagosan 2-3 perccel lett hosszabb a menetidejük (ahogy ezt előre megmondtuk, a korábbi tapasztalatok alapján), ahogy pedig ezt a késést görgetik maguk előtt, a villamosok közlekedése egyre kiszámíthatatlanabb és egyenetlenebb lesz a nap folyamán - közölte Vitézy Dávid. Szerdán pedig szó szerint összeomlott a villamosközlekedés a Körúton. Egyszerűen nem jártak.

A fővárost ellepték a hajléktalanok

Karácsony megítélését az is nagyban rontotta, hogy az utóbbi hónapokban feltűnően sok a hajléktalan a budapesti parkokban. A fővárosi terek, aluljárók látképéhez mára hozzátartoznak a részegek, a drogosok, a harsány hajléktalanok. A budapestiek hol a zaklatások miatt bosszankodva, hol pedig együttérzéssel vegyes szomorúsággal nézik a parkokat mostanra teljesen kisajátító hajléktalanokat.

Karácsonyék csődbe vitték Budapestet?

A főpolgármester tevékenységét jól jellemzi az is, hogy a Gyurcsány-Bajnai kormányok közpénzkezelési gyakorlatát a főváros viszi tovább. Karácsony az adófizetők pénzéből jelentős összeget költ az általa kinevezett több tucat tanácsadóra, miközben folyton arra panaszkodik, hogy fogytán a főváros pénze.

Forrás: Origo


EMELLETT TÖBB FOLYAMATBAN LÉVŐ BUDAPESTI BERUHÁZÁS IS JELENTŐS MÉRTÉKBEN DRÁGULT, ÍGY PÉLDÁUL A BLAHA LUJZA TÉR FELÚJÍTÁSA AZ EREDETI ÁRHOZ KÉPEST MÁR HARMADÁVAL, TÖBB MINT 1 MILLIÁRD FORINTTAL KERÜL TÖBBE, MÍG A LÁNCHÍD FELÚJÍTÁSÁNAK KÖLTSÉGE A TARLÓS-ÉRÁBAN MEGÁLLAPÍTOTTHOZ KÉPEST TÖBB MINT AZ ÖTÖDÉVEL, 5 MILLIÁRD FORINTTAL DRÁGULT.

Ha mindez nem lenne elég, a Karácsony vezette Városháza egy offshore-hátterű cégtől akart buszokat bérelni úgy, hogy a cég a pályázat kiírásakor még nem is létezett, és később sem rendelkeztek a szükséges járművekkel. Azaz, Gyurcsány emberei - a tehetetlen Karácsony mögött - szétlopják a fővárost. Az ügyben immáron rendőrségi nyomozás is indult.

A legfurcsább ügy pedig Budapesten, hogy miközben Tarlós István 2019 őszén közel 200 milliárd forintnyi tartalékkal adta át a fővárosi kasszát Karácsonynak, addig Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes - feltételezve, hogy nem hazudott - egy esetleges budapesti csődről beszélt.

A CSŐDHELYZETEN NINCS MIT CSODÁLKOZNI, HISZEN A BALOLDALI POLITIKUS SZAVAI AZT MUTATJÁK, HOGY TELJESEN ALKALMATLANOK A VÁROSVEZETÉSRE.

Előbb kijelentette: „2021-ben 217 milliárd bevételből 291 milliárd forintos kiadást kellene fedezni" – e szerint a hiány 74 milliárd forint –, pár mondat múlva viszont már azt mondta: „A költségvetésben szereplő 83 milliárdos hiányt eleve a meglévő szabadfelhasználású pénzekből akartuk fedezni." A beszélgetés egyetlen perce során tehát kilencmilliárddal ugrott meg a hiány, ami arra utal, hogy a főpolgármester-helyettes sem tudja, mennyi pénz hiányzik.

Azaz, elsősorban a csapnivaló városvezetői teljesítménye miatt bukott meg és kellett visszalépnie az előválasztási bohózatban, mégpedig a harmadik helyen végzett, tehát mögötte kullogó Márki-Zay Péter javára.