Ma hajnalban elindult az első tram-train Hódmezővásárhelyről

Hódmezővásárhely, 2021. november 29. Utasokat szállító tram-train hódmezővásárhelyen 2021. november 29-én. Ezen a napon indult a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train (villamosvasút), az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között. A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól, az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban, villamosmegállóban felszállva eljuthatnak a másik város központjába. MTI/Rosta Tibor
Vágólapra másolva!
Az első utasokat szállító, menetrend szerinti tram-train járat hétfőn hajnali 3.30-kor gördült ki a hódmezővásárhelyi nagyállomásról.
Vágólapra másolva!

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása

Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése,

olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába. A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze - hangsúlyozta a politikus.

Lázár János (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára. A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy

Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni

- hangsúlyozta a politikus.

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól - közölte a kormánybiztos. A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd.

Eindult a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train (villamosvasút), az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között. Forrás: MTI/Rosta Tibor

A végleges menetrendet március közepére alakítják ki,

ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók - mondta a képviselő.

Vasúttól a villamosig

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre.

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra van. Forrás: MTI/Rosta Tibor

A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál

letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.

A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.