Amióta a járvány felütötte a fejét, megnőtt az online vásárlások száma. Ez az emelkedés megfigyelhető az ünnepek közeledtével is. Előfordulhat azonban, hogy késik az interneten rendelt termék kiszállítása vagy éppen bármilyen probléma felmerül a rendelésünkkel kapcsolatban - írja közösségi oldalán Szentkirályi Alexandra. A kormányszóvivő kiemelte, hogy az Európai Fogyasztói Központ - amely Magyarországon az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működik -, többek között az egyedi határon átnyúló panaszok gyors és ingyenes rendezését hivatott segíteni.

Szentkirályi a Facebookon emlékeztetett arra, hogy fontos a hatékony segítség az online vásárláshoz mindenkinek. Kiemelte, hogy

amióta a járvány felütötte a fejét, megnőtt az online vásárlások száma.

Ez az emelkedés megfigyelhető az ünnepek közeledtével is. Beszédes, hogy

a hazai online és csomagküldő értékesítés tavaly múlta felül először az ezermilliárd forintot.

Arra is emlékeztetett, hogy

előfordulhat azonban, hogy késik az interneten rendelt termék kiszállítása vagy éppen bármilyen probléma felmerül a rendelésünkkel kapcsolatban. Nehezíti a helyzetet ilyenkor, hogy nem tudjuk feltétlenül megkeresni fizikailag az üzletet a kérdésünkkel vagy a panaszunkkal.

Szentkirályi Alexandra szerint az Európai Fogyasztói Központ - amely Magyarországon az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működik -, többek között az egyedi határon átnyúló panaszok gyors és ingyenes rendezését hivatott segíteni.

A központhoz akkor lehet fordulni, ha a vásárló lakóhelye és a vállalkozás különböző országokban - az EU valamely tagállamában, az Egyesült Királyságban, Izlandon vagy Norvégiában- található, de akkor is segítenek, ha nyelvi probléma állna fenn.

További információ itt olvasható.