Két hétig nem játszhat Wunderlich József a Vígszínházban, ez derül ki a színház közleményéből. Mint azt az Origo megírta, a színész - vélhetően megsértve a munkaszerződésében foglaltakat - nyilvánosan - ráadásul, mint azóta bebizonyosodott, hazugságokkal - megtámadta a színház igazgatóját. Ezek után egy társulati ülésen a színház több tagja kijelentette, hogy nem hajlandó együtt dolgozni a társulatot eláruló színésszel. Furcsa módon Rudolf Péter igazgató, ezek után, mindössze két hétre függesztette fel, holott egy normális munkahelyen azonnal elbocsátás járna ezért. Most állítólag valamilyen vizsgálat folyik, de kérdés, annak mit kellene megállapítania, hiszen minden tény ismert. Így erősen valószínű, hogy Rudolf Péter egyszerűen csak az időt húzza, hátha magától elül a botrány.

A színház közleményéből kiderül, hogy a színész durva támadásai után színészgyűlést és társulati gyűlést is tartottak, ahol Wunderlich bocsánatot kért, és elismerte, hogy súlyos károkat okozott a Vígszínháznak.

Rudolf PéterForrás: vigszinhaz.hu

Rudolf Péter megismétli, hogy "a Vígszínház vezetősége minden tőle telhetőt megtett és a lehető legkörültekintőbben járt el a pandémiás helyzet kezelésében", és ezt a színház orvosa is így látja. A színész legabszurdabb vádjával kapcsolatban - mely szerint zaklatás lenne az, ha egy világhírű rendező egy próbafolyamat elején közli, hogy az egyik szereplőnek egy jelenetben le kell vetkőznie, majd olyanra osztja a szerepet, aki ezt vállalja, nem pedig olyanra, aki nem - mindössze ennyit ír a közlemény: "A színház belső életének, egy próbafolyamat közben kialakuló feszültségnek a kezelésére pedig megvannak a Vígszínház újonnan kialakított csatornái".

Ezután pedig bejelenti a vizsgálat megindítását, és azt, hogy ez a vizsgálat két hétig tart. 

Az előzmények: Wunderlich arra kezdett panaszkodni, hogy rossz a színház járványkezelése, mert őt tíz nap - egyébként valószínűleg tünetmentesen eltöltött - karantén után, negatív koronavírusteszttel engedte játszani Rudolf Péter, sőt, még csak ahhoz sem járult hozzá, hogy maszkban (!) játszanak (még egyszer: egy színész azt mondja, beoltott és tünetmentes színészeknek maszkban kellene eljátszani egy darabot - vajon, aki ilyet mond, milyen színvonalon játssza a szerepeit, mennyire dolgozza ki úgy általában a mimikáját, mennyire tartja fontosnak az érthető beszédet?). Az esethez hozzátartozik: a munkáltató nem tilthatja meg ilyen esetben a munkavégzést, legfeljebb a színész háziorvosa tehette volna - ő meg nem látott okot erre. Később kiderült, Wunderlich a karantén alatt nem volt ennyire óvatos, ki akarta hisztizni Rudolf Péternél, hogy koronavírusos karanténja ellenére játszhasson A padlás ezredik előadásán. Ezek után jött a színész abszurd vádja a világhírű grúz rendező ellen, aminek lényege: a rendező koncepciója szerint a Sirály egyik jelenetében a Nyinát (a drámairodalom egyik legszebb szerepét játszó) színésznő félmeztelenre vetkőzik. Az eredetileg kiválasztott színésznő erre nem volt hajlandó, ezért más játssza a szerepet. Wunderlich szerint azonban vélhetően a rendezőnek meg kellett volna változtatnia a koncepcióját, és a színészhez kellett volna igazítani a koncepciót, nem a koncepcióhoz választani színészt - ez is egyedi világlátás egy színházban.

Persze, a hisztéria álságos. A valóságban - ahogy megírtuk - 

WUNDERLICH KIABÁLÁSA AZ EGÉSZSÉG, A NŐVÉDELEM ÉS AZ IGAZSÁG JELSZAVAK MÖGÖTT POLITIKAI EREDETŰ LEHET. AZ EMLÍTETT NEMZETKÖZI HÍRŰ RENDEZŐT, DAVID DIOASVILIT A HAZAI KÖZÖNSÉG ELSŐSORBAN A NEMZETI SZÍNHÁZBÓL ISMERHETI, MINT VIDNYÁNSZKY ATTILA ÁLTAL NAGYRA TARTOTT, TÖBBSZÖR MEGHÍVOTT ALKOTÓT. 
Wunderlich így a Vidnyánszkyval jó kapcsolatban levő alkotót próbálta szidni. 

Jelenleg tehát a Vígszínházban teljes a káosz. A színészek nagy része nem hajlandó együtt dolgozni az őket eláruló Wunderlichhel, az igazgató viszont nem meri kirúgni. Pedig előbb-utóbb rendet kellene csinálnia.