Szakmailag igazította útba Déri Tibort Vitézy Dávid, mert nem tudta ki az illetékes

az egykori Újpesti Uszoda telke
Vágólapra másolva!
Szakmailag igazították útba Déri Tibort, mert nem tudta ki az illetékes - írja az Újpest-Káposztásmegyeriek Facebook-oldala.
Vágólapra másolva!

Újpest polgármestere levélben fordult a Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjéhez, Vitézy Dávidhoz azzal, hogy az egykori Újpesti Uszoda telkén, a kialakítandó park alatt létesüljön egy több szintes mélygarázs, amely az agglomerációból érkezők számára P+R parkolóként szolgálna.

Véleménye szerint a hely tökéletesen megfelel, hisz Újpest Központ gyalog is csak 5-10 perc, minden irányba biztosított a továbbutazás, hiszen tömegközlekedéssel jól ellátott a terület.

A polgármester azért fordult a BFK-hoz, mert a Kormány képviselői fontosnak tartják az elővárosok és a főváros hatékony együttműködését, többször szorgalmazták P+R parkolók létesítését is.

Erről a kezdeményezéséről a polgármester saját Facebook-oldalán egy posztban tájékoztatott, ahová nem sokkal később Vitézy Dávid válasza is megérkezett, amelyet alább közlünk:

Tisztelt Polgármester Úr!

Más fővárosi ügyekben is gyakran előfordul mostanában, hogy még jóformán ideje sem volt csippanni egyet az Outlookomban az e-mailnek, a levél tartalmát már nyilvános Facebook-videóban üzeni meg valamelyik fővárosi vagy kerületi vezető. Ez a típusú, kizárólag a nyilvánosság figyelmének pillanatnyi megragadását célzó eljárás az érdemi szakmai egyeztetés és párbeszéd lehetőségét már első lépésben jóformán kizárja.

Bármikor állok Polgármester úr rendelkezésére, telefonon, e-mailben, a BFK számos szakemberével közösen. Az elmúlt két és fél évben – Budapest 22 másik kerületével ellentétben – egyetlen alkalommal sem tudtuk számos kísérletünk ellenére elérni, hogy személyes egyeztetésre kerüljön sor polgármesteri szinten a BFK és Újpest között a tervezett új káposztásmegyeri vasútállomások, a Rákospalota-Újpest állomás rekonstrukciója és más kiemelt beruházások kapcsán - még ha ilyen módon is, de örülök, hogy most legalább talán elindulhat ez a régóta várt párbeszéd.

Vitézy Dávid Fotó: Marton Szilvia - Origo

A konkrét felvetésére reagálva engedje meg, hogy emlékeztessem: az újpesti uszoda térségébenkormányzati beruházásban hév- vagy vasútfejlesztés nem zajlik, ott ilyen, állami fenntartású kötöttpályás vonalak nem fellelhetők, a térségben a M3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervei készültek el, hivatali elődje, Wintermantel Zsolt kezdeményezése nyomán, a Fővárosi Közgyűlés akkori döntése alapján, fővárosi finanszírozásban.

E beruházás gazdája, előkészítője és építtetője a Budapesti Közlekedési Központ, melyet 2014 decembere óta nem én vezetek. Levelét és megkeresését éppen ezért továbbítani fogom dr. Walter Katalin vezérigazgató asszony számára és javasolni fogom neki, vizsgálja meg, a metróhosszabbítás terveibe itt egy P+R parkoló értelmesen beilleszthető-e.

Ugyanakkor, Polgármester úr figyelmét felhívom: a javasolt helyszín egy lakótelep közepén, lényegében városközponti helyzetben található, P+R parkoló kialakítása vélhetően itt jelentős lakossági ellenállásba ütközhet, mindenképp javaslom ezen szempont alaposabb megfontolását.

Ha már éppen P+R parkolók kapcsán írt nekem Polgármester úr, engedje meg, hogy megragadjam az alkalmat és egy kéréssel forduljak Önhöz.

Február 10-én csütörtökön mutattuk be a Rákospalota-Újpest vasútállomás megújításának terveit Újpest és a XV. kerület részére és az egyeztetést követően néhány látványtervet a nyilvánossággal is megosztottunk. Számos kérdésben kialakult egyetértés, az egyeztetésen azonban Újpest főépítésze jelezte, hogy az állomás mellett P+R parkoló építését Újpest önkormányzata nem támogatja.

Rákospalota-Újpest a mai levelében szereplő helyszínnel ellentétben egy lényegesen ritkábban lakott térségben fekszik, a vasút mellett az újpesti oldalon ma sajnos igen elhagyatott környezet, parkolók, murvás területek, ipari funkciók, szeméttelep található.

Itt P+R parkoló létesítése értelmes megoldás lehet, különösen, hogy a 70-es és 71-es vasútvonalak fejlesztése nyomán innen akár óránként 8 vonat is indulhat a jövőben a Nyugati pályaudvar felé, városias, 7-8 perces követési időt kínálva a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia fokozatos megvalósítása nyomán a belváros felé.

Kérem Polgármester Urat, vizsgálja felül Újpest főépítészének álláspontját és tájékoztasson: támogatja-e P+R parkolók létesítését Rákospalota-Újpest fejlesztése során.

Kollégáimmal bármikor állunk Polgármester úr rendelkezésére.

Üdvözlettel:

Vitézy Dávid
vezérigazgató
Budapest Fejlesztési Központ

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!