Weboldalad minőségének összhangban kell állnia vállalkozásod színvonalával. Ugyanis egy félprofi vagy akár egészen amatőrnek ható honlap pillanatok alatt porig rombolhatja a branded. Mi nevezhető 2022-ben igazán jó weboldalnak? Íme 5 elengedhetetlen tényező!

1. Felhasználóbarát

Az interneten böngészve szinte mindig sietünk, és néhány perc alatt akár 5-10 weboldalt is megtekintünk, ha éppen keresünk valamit. Ez természetes, hiszen nem szeretnénk az időnket vesztegetni, ezért azonnal a lényegi információk után kutatunk. Ha pedig egy weboldalon nem igazodnak el könnyedén a felhasználók, azaz nem találják meg pillanatok alatt a számukra fontos tartalmat, azonnal bezárják az oldalt.

Mi az a UX?

  • Az egyre népszerűbb UX (user experience) kifejezés magyar megfelelője a felhasználói élmény. A UX designerek feladata, hogy a weboldaladon a felhasználók minél nagyobb élményben részesüljenek. Megtervezik a célcsoportodra szabott webdesign összes elemét a színkombinációk meghatározásától kezdve egészen a CTA betűtípusainak kiválasztásáig és feliratainak megírásáig. Ezután a látogatóidról gyűjtött adatok alapján folyamatosan finomhangolják az oldalad.

2. Keresőbarát

Keresőoptimalizálás (SEO) segítségével a weboldaladra a Google organikus keresési találataiból szerezhetsz forgalmat. Lényege, hogy a SEO szakemberek a vállalkozásod számára releváns kulcsszavakra optimalizálják weboldalad tartalmait, így azokat a Google előnyösebb pozícióba rangsorolja. 2022-ben a SEO barát weboldalak továbbra is hasítani fognak, de szerencsére még most sem késő belevágni a TOP Google pozíciók megszerzésébe.

Mi a keresőoptimalizálás 3 fő területe?

  • Technikai SEO. A weboldalad technikai beállításainak optimalizálását jelenti, a Google aktuális elvárásainak megfelelően.

  • On-page SEO. Ide a weboldaladon található tartalmak, például a szövegek és képek keresőoptimalizálása tartozik.

  • Off-page SEO. Ez a terület a weboldaladon kívüli SEO lehetőségeket, többek között a linképítést és a vendégblogolást tartalmazza.

Forrás: BartekSzewczyk.com (BartekSzewczyk.com (Photographer) - [None]/Bartek Szewczyk

 

3. Mobilbarát

Már 2012-ben is kínos volt, ha egy weboldal szétcsúszott a mobil kijelzőkön, 2022-ben pedig egyenesen presztízsromboló. Ma már egy weboldalnak az összes okostelefonon tökéletesen kell funkcionálnia, ugyanolyan élményt nyújtva, mint a nagyképernyős monitorokon és TV-ken. A mobilbarát honlapok gyorsan betöltenek, egszerűen használhatók és nem generálnak túl sok adatforgalmat. Sőt, az okostelefonok robbanásszerű elterjedése miatt egy weboldal mobil verziója már nagyobb jelentőséggel bír, mint az asztali nézet, ezért elengedhetetlen a mobilbarát webdesign fejlesztése.

4. Cselekvésre ösztönöz

Mely weboldalak szerzik a legtöbb vevőt? Amelyek cselekvésre motiválják a látogatókat! Ebben segítenek a jól felépített CTA-k és a szolgáltatásokat bemutató oldalak szövegei, illetve a termékleírások és minden egyéb tartalom, ami valamit megmozgat a látogatóidban. A magas konverziós rátát elérő weboldalak egyértelmű üzeneteket közvetítenek, és a látogatók pontosan tudják, mire számíthatnak, amikor rákattintanak az adott gombra.

Melyek a jó CTA (call to action) meghatározó elemei?

  • Felirat

  • Betűtípus

  • Szín

  • Kontraszt

  • Hover effekt

5. Világos céllal készült

Tedd fel az alábbi kérdést: mi a legfőbb célja a weboldalamnak? Ha termékeket szeretnél értékesíteni, akkor weboldalad minden eleme a vásárlás irányába kell, hogy terelje a látogatókat. Ha pedig új ügyfeleket szereznél, akkor a szolgáltatásaidat bemutató oldala felé tanácsos linkekkel és figyelemfelhívó gombokkal irányítani a forgalmat. Ha új weboldal készítése előtt állsz, először is határozd meg a legfőbb célját, majd erre alapozva építsd fel az összes aloldalt és funkciót!

Milyen célokat tűzz ki az idei évre?

  • Növeld a konverziós arányod!

  • Csökkentsd a visszapattanási arányt (bounce rate)!

  • Készíts rendszeresen blogbejegyzéseket!

  • Pörgesd fel a közösségi média aktivitásod!

  • Tesztelj, mérj és optimalizálj folyamatosan!

2022-ben a weboldalakkal szemben támasztott látogatói elvárások magasabbak lesznek, mint valaha. Éppen ezért a tökéletes mobilnézet, a felhasználóbarát webdesign és a célcsoportra szabott kommunikáció is alappilléreit képezik a sikeres honlapoknak. Emellett a jó weboldal lehetőséget biztosít a folyamatos növekedésre, azaz készen áll a keresőoptimalizálásra és a PPC kampányok futtatására is. Érdemes tehát már a legelejétől kezdve tudatosan belevágni a weboldal készítésébe, hogy az később valóban hozza az elvártakat.