Korábban, mint ahogy beszámoltunk róla a Niedermüller Péter által vezetett DK-s Erzsébetvárosi önkormányzat 2019 óta teljesen átszervezte a kerület közlekedését. Az korlátozó intézkedések és a rejtett táblák hatására a kerület közlekedése felborult, káosz alakult ki, teljesen megnehezítetették az autósok mindennapjait a belvárosban. Időközben a kerület vezetése tervbe vette a parkolási díjak megduplázását is. Jelenleg a DK-s önkormányzat jogszerűtlenül értelmezi a KRESZ-t és így egy törvénytelen parkolási rendszer keretében belül sarcolja az átutazó autósokat és kerületi lakosokat egyaránt.

Budapest legsűrűbben lakott kerületében a 2019-es októberi megválasztása óta Niedermüller Péter és a DK-s önkormányzat gyakorlatilag lehetetlenné tette az autósok mindennapjait. 

Niedermüller Péter, a Demokratikus Koalíció politikusa, Erzsébetváros baloldali polgármestere.Forrás: MTI/Mohai Balázs

Az átszervezés és a jogszerűteln parkolási rendszer üzemeltetése jelentős dugókat és anyagi nehézségeket okoz a gépjármű tulajdonosok számára.

Kezdetben a sort a baloldali vezetésű önkormányzat Belső-Erzsébetváros jól kialakított közlekedési rendszerének teljes felszámolásával kezdte. A kerületi lakosok panaszai szerint csak óriási kerülők árán tudnak haza jutni a lakásaikhoz. Az átgondolatlan közlekedésstratégiai lépésnek köszönhetően olyan helyeken alakultak ki hatalmas dugók ahol az átszervezés előtt ez nem volt egyáltalán jellemző.

A baloldali vezetésű önkormányzat következő hatalmas felháborodást kiváltó lépése az volt, amikor Belső-Erzsébetvárosban megszüntettek 200 parkolóhelyet. A lépés teljes összhangban van Karácsony Gergelyék és a baloldali vezetésű kerületek autóellenes magatartásával  Ezt követően a kerületben megmaradt parkolóhelyek 1/3-át átalakították lakossági várakozási hellyé délután hat óra és reggel hét óra között.

Teljes káosz uralkodik a kerületben a baloldali vezetés miatt. (illusztráció)Fotó: Koncz Márton - Origo

Hibát hibára halmozva teljes forgalmi és közlekedési káoszt idézett elő Erzsébetvárosban a baloldali városvezetés - hangsúlyozta Bajkai István,a Fidesz országgyűlési képviselője a Hír TV-nek nyilatkozva.

 Az önkormányzati testület jegyzőkönyve szerint a parkolóhelyek kijelölésekor a helyi Fidesz-frakció nyomatékosan kérte a baloldali vezetést, hogy különös figyelemmel járnak el az intézkedés során, ugyanis a szintén baloldali vezetésű Terézvárosban már korábban elrontották a tábla kihelyezéseket, hozzajárulva a tarthatatlan budapesti közlekedési állapotokhoz.

Erzsébetváros baloldali vezetése semmit sem tanult a balodali Soproni Tamás által vezetett terézvárosi önkormányzat hibáiból és így elkövették ugyanazokat a hibákat.

A lakosok csak óriási kerülők árán jutnak el otthonaikba. (illusztráció)Fotó: Koncz Márton - Origo

Több szakértő egybehangzó véleménye szerint olyan közlekedési táblákkat helyeztek ki a kerületben, amelyek általános várakozási tilalmat rendelnek el a 18 és 7 óra közötti időszak kivételével. A DK-s városvezetés Belső-Erzsébetváros parkolóhelyeinek egyharmadát megszüntette, így az önkormányzat ezeken a helyeken reggel 7 és délután 6 óra között semmilyen parkolási díjat, vagy parkolási bírságot nem szedhetne.

Pető Attila, ismert közlekedési szaktanár, szakoktató véleménye szerint ebben a formában a tábla azt jelenti, hogy ezen a helyen nem szabad várakozni, kivéve 18 és 7 között lakossági engedéllyel.

A szakember meglátása szerint itt nem ez a cél, hanem hogy nappal bárki várakozhasson díjfizetés ellenében,éjjel pedig csak az aki a kerületben lakik.  

A olyan jelzést kellene alkalmazni, amely nappal nem tiltja a várakozást, éjjel viszont csak meghatározott járművek részére engedélyezze - tette hozzá.Álláspontja szerint az áldatlan állapot felszámolása érdekében meg kellene fordítani a kiegészítő táblákat.

Ebben az esetben a tábla azt jelenti, hogy 18:00 és 7:00 között várakozni tilos, és ebben az időszakban ez a tilalom nem érvényes az engedéllyel rendelkezők számára - vonta le a következtetést a szakoktató.

A szakember javaslata a probléma megszüntetése érdekében.Forrás: Origo

Döbbenetes módon a kerületi vezetés a KRESZ önkényes értelmezésével továbbra is parkolási díjat és pótdíjat/bírságot szed, ahová épp maga helyezett ki parkolási tilalmat jelző táblákat.Olyan esetre is fény derült, ahol a várakozni tilos tábla mögött parkoló autóra parkolási bírságot helyeztek el. Ezzel a tisztességtelen gyakorlattal a Niedermüller Péter-féle DK önkormányzat valójában jogalap nélkül gazdagodik és önkényes jogértelmezésével becsapja az autósokat és pénzt csal ki tőlük parkolási díj, vagy parkolási bírság/pótdíj jogcímen. A erzsébetvárosi Fidesz-frakció szerint elmúlt héten akár több száz esetben is szabhattak ki ilyen parkolási bírságot, miközben megtévesztő módon az Erzsébetváros hivatalos közösségi média felületein arra biztatták az autósokat, hogy nyugodtan parkoljanak szabálytalanul, mert ők másképp értelmezik a KRESZ vonatkozó szabályait, ezzel is átverve és nehéz helyzetbe hozva a gépjármű tulajdonosokat.

A kerületben tarthatatlan a forgalmi helyzet, rengeteg jogtalanul kiszabott bírság lehet. (illusztráció)Fotó: Koncz Márton - Origo

  A történtek fényében gyakorlatilag kijelenthető, hogy napjainkban Budapest legnagyobb parkolási sarcolása zajlik Erzsébetvárosban a baloldali önkényes jogértelmezésnek köszönhetően.  

Az erzsébetvárosi Fidesz-frakció az Origóhoz eljuttatott közleményében felszólította a DK-s Niedermüller Péter által vezetett baloldali önkormányzatot, hogy azonnal rendezzék a tisztességtelen gyakorlatot és fejezzék be a tisztességesen parkolni és közlekedni vágyók megsarcolását! Javaslatuk szerint amíg a helyzet nem nyer tisztázást takarják le a tévesen kihelyezett táblákat és azonnal intézkedjenek a táblák cseréjéről a gyakorlat megszüntetése érdekében.

Állásfoglalásuk szerint a helyzet rendezéséig azonnal meg kell szüntetni az autók bírságolását az olyan helyeken, ahol a vonatkozó jogszabályok azt nem teszik lehetővé. Továbbá szeretnék azt is tudni, hogy ki adott utasítást a parkolási cég munkatársainak, hogy olyan helyen is bírságolják az autósokat, ahol azt a közlekedési jelzőtáblák egyértelműen nem teszik lehetővé tisztességtelenül sarcolva a gépjárművezetőket?