Környezet- és balesetvédelmi szempontból rossz döntés a rakpart lezárása az autós forgalom előtt - nyilatkozta a Magyar Nemzet megkeresésére Gyulainé Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi képviselője.

A napilap keddi számában megjelent cikk felidézi, hogy Karácsony Gergely főpolgármester annak ellenére ragaszkodik a tervéhez, hogy az intézkedés ellen már több szervezet is, köztük a Magyar Autóklub is tiltakozott.

A Magyar Autóklub jogi képviselője a Magyar Nemzetnek elmondta, nem tudtak a tervekről. Szakmai előkészítésről sincs információnk, többek között forgalomszámlálási adatokról sem tudunk.

Gyulainé Tóth Zsuzsa is furcsállja, vajon Karácsony Gergely mire alapozza azt, hogy a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart fejlesztését.

Karácsony főpolgármestersége: soha nem látott dugók BudapestenFotó: Koncz Márton - Origo

A Magyar Nemzet szerint a főpolgármester sajátosan értelmezte az általa megrendelt kutatás eredményét, amire a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán hívta fel a figyelmet, ugyanis a Karácsony Gergely által megrendelt felmérés alapján a válaszadók többsége az autóforgalom megtartására szavazott: a Medián ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatása alapján a megkérdezettek 43 százaléka az autóforgalom megtartására tette le a voksát, 32 százalékuk egy szakaszt átadna a gyalogosoknak, míg csupán 17 százalékuk adná át teljesen a gyalogosoknak a rakpartot.

Az egykori közvélemény-kutató: Karácsony Gergely nem tud helyesen értelmezni egy felmérést - vagy nem akar?Fotó: Koncz Márton - Origo

A Magyar Autóklub jogi képviselője erre reagálva emlékeztetett: egy évvel ezelőtt ők is készítettek egy felmérést, ahol a 11 ezer válaszoló hatvan százaléka utasította el a rakpart lezárását, és a napokban több médium közvélemény-kutatása is ezt támasztotta alá.

Gyulainé Tóth Zsuzsa kifejtette: fellépésüknek a hatása vitathatatlan, ugyanis

  • a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara,
  • a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete
  • és az Országos Taxis Szövetség is a tervezet ellen szólalt fel.

Gyulainé Tóth Zsuzsa szerint arra lenne szükség, hogy megvizsgálják azokat a terveket, amelyek értelmében a rakpart lefedésével oldanák meg a lezárást, hogy a zöldfelület és az autóforgalom is megmaradjon. Hozzátette: erre van több példa külföldön.