A budapesti divathéten előtérbe kerülnek az ukrán tervezők

10. jubileumi Budapest Central European Fashion Week, rendezvény, sajtótájékoztató, divat, divathét,  Szépművészeti Múzeum,  Jakab Zsófia, Forintos-Szűcs Anita
A sajtótájékoztatón Jakab Zsófia az MDDÜ vezérigazgatója és Forintos-Szűcs Anita az MDDÜ vezérigazgató-helyettese tart beszédet.
Vágólapra másolva!
Jövő hét hétfőtől a főváros ismét a hazai és külföldi divatipari szakemberek találkozóhelyévé változik, mivel kezdődik a 10. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW). A rendezvényen kiemelt figyelem jut az ukrajnai tervezőknek, akik a háború ellenére is töretlenül folytatják az alkotást – mondta a Mediaworks Hírcentrumának Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese. Az ügynökség vezérigazgatója, Jakab Zsófia kiemelte: a BCEFW tovább erősíti Budapest régiós divatipari szerepét.
Vágólapra másolva!

A jubileumi, immár tizedik divathét megrendezésével a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szeretné erősíteni Budapest régiós divatipari főváros szerepét – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján az MDDÜ vezérigazgatója, Jakab Zsófia.

A divathetet augusztus 29. és szeptember 4. között rendezik meg, ahol harminc kiegészítő programmal várják az érdeklődőket.

Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy a Budapest Central European Fashion Week eddigi kilenc szezonjában

összesen 179 catwalk show-t és 163 kísérőrendezvényt tartottak meg, ezeken 130 magyar és régiós tervező mutatkozhatott be több mint 18 ezres közönség előtt.

Forintos-Szűcs kiemelte, hogy a szomszédunkban dúló háború miatt a divathéten kiemelt figyelmet kapnak az ukrajnai divattervezők, akiknek régóta követik a munkáját.

– nyilatkozta a vezérigazgató-helyettes a Mediaworks Hírcentrumának. Hozzátette: mivel állandó a kommunikáció a felek között, így szinte természetes volt, hogy ebben a nehéz helyzetben több megjelenéssel segítik az ukrán divatipari szakembereket.

A sajtótájékoztatón Jakab Zsófia az MDDÜ vezérigazgatója mond beszédet Fotó: Major Kata - Origo

Az MDDÜ vezérigazgató-helyettese kérdésünkre elárulta, hogy az ukrán divatipar azzal szembesült, hogy legnagyobb részt ki kellett szervezniük külföldre a gyártást, amelyben az MDDÜ szintén próbál segítséget nyújtani. Ez azt jelenti, hogy vagy a magyar varrodák és az ukrán szakemberek közötti kapcsolatfelvételben segítenek, vagy akár ukrán varrónőket is alkalmazhatnak a hazai varrodákban. A

– hangsúlyozta Forintos-Szűcs Anita.

A szakember egyelőre bizakodóan tekint az idei divathétre, a nyár közepén tartottak attól, hogy nagyon felfutnak a Covid-járvány fertőzésszámai, ám erre végül nem került sor.

– értékelt Forintos-Szűcs Anita. Amikor a szakembert az MDDÜ által elért legfontosabb eredményekről kérdeztük, akkor a GINOP- és a VEKOP-pályázatokat említette, amelyek eddig nem voltak hozzáférhetőek a hazai divat- és designipari vállalkozások számára, az MDDÜ és az akkori Innovációs és Technológiai Minisztérium együttműködése azonban megteremtette ezt a lehetőséget.

A rendezvényen Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját arról kérdeztük, hogy az új struktúrában milyen szerepet tölt be az MDDÜ életében, hiszen május közepe óta egyben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese lett.

Jakab Zsófia kiemelte, hogy jelenleg stratégiai szinten vezeti az ügynökséget, a napi operatív feladatok megoldása Forintos-Szűcs Anita általános vezérigazgató-helyettesre hárulnak, ám az MDDÜ vezetői heti szinten több alkalommal is egyeztetnek.

Az MTÜ-ben végzett munkája kapcsán Jakab Zsófia elmondta, legfontosabb feladata, hogy minél több turistát vonzzanak Magyarországra a sales, a marketing és a kommunikáció eszközeivel. Hangsúlyozta: mindehhez egy olyan kifinomult rendszer áll rendelkezésre, amely egyetlen más európai országban sincs.

Forintos-Szűcs Anita az MDDÜ vezérigazgató-helyettese tart beszédet Fotó: Major Kata - Origo

– mondta az MTÜ vezérigazgató-helyettese.

Hozzátette: nemcsak innen kapnak aggregált adatokat, hanem a Mastercard bankkártya-szolgáltatótól és a mobilszolgáltatóktól is. Ezek anonimizált adatok, tehát az egyes emberekre nem tudnak rákeresni, ám azt pontosan látják, hogy az egy-egy szálláshelyre érkező külföldiek mikor, hol és milyen programokra látogatnak el. Mindez pedig azt jelenti, hogy szinte személyre szabva tudnak hirdetni a hazánk iránt érdeklődő, potenciális turisták számára.

– hangsúlyozta Jakab Zsófia. A rendszernek van egy bárki által elérhető verziója is, amely a https://igyutazunk.hu/ címen érhető el.