Az alumíniumdobozok helyes gyűjtésére ösztönöz a HELL új kampányával

Hell Energy Magyarország Kft. szikszói üzeme
Vágólapra másolva!
Különleges aludobozgyűjtő kampányt indított a HELL cégcsoport. Októberben Budapest több villamosmegállója alakul át egy hónapra számlálóval ellátott speciális doboz-visszagyűjtő ponttá. így figyelmeztetve a megfelelő helyre kidobott alumíniumdobozok előnyös tulajdonságaira. Az összepréselve bedobott dobozok ráadásul jó célt is szolgálnak, hiszen az így kidobott aludobozok alapján a cégcsoport kerékpárokat adományoz az Igazgyöngy Alapítványnak.
Vágólapra másolva!
HELL Forrás: Origo

Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba.

A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és minőségromlás nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is az egyik legértékesebbek az összes csomagolás közül, visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott.

A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően, akár 60 nappal azután,

hogy a fogyasztó a szelektív hulladék tárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle.

A HELL cégcsoport többek között ezért is tette le a voksát az alumíniumdoboz mellett, és mindenkit – fogyasztókat és italgyártókat egyaránt – arra ösztönöz, hogy tegyen aktívan a körforgásos gazdaság megvalósulásáért.

HELL Forrás: Origo

A környezettudatos hulladékgyűjtést októberben egy igen látványos közterületi installációval segíti a HELL. Ebben a hónapban három forgalmas villamosmegálló alakul át visszagyűjtő ponttá. A 4-6-os villamos Corvin-negyed, Harminckettesek tere és Király utcai megállójában lehet megtalálni azokat a speciális dobozokat, amelyek az összepréselt aludobozok begyűjtését segítik.

A hirdetőtábláknak látszó különleges gyűjtőkön aludoboz prés is található, hogy a kiürült dobozok méretének csökkentésével is a fenntarthatóságot szolgálják.

Az installáció tetején egy LED-es számlálón követhető, hány aludoboz került a gyűjtőbe. A gyűjtőpont kreatív megvalósításával nem csak a számláló segítségével lehet a gyűjtést, hanem – az átlátszó kialakításával – egy kerékpár rajzolódik ki, ahogy halmozódnak a dobozok.

HELL Forrás: Origo

Az egy hónap alatt begyűjtött, tervek szerint több ezer aludoboz újrahasznosításra kerül, hogy újra olyan alutekercsek készüljenek belőlük, amelyeket a HELL is használ termékei csomagolásánál, ezzel bezárva a körforgást.

– mondta el a kampányt bemutató eseményen Mihály Eszter, a HELL cégcsoport CSR menedzsere.

HELL Forrás: Origo

– tette hozzá Mihály Eszter.

– jelentette be a sajtótájékoztatón Marosváry Dorottya, az Igazgyöngy Alapítvány kommunikációs vezetője.

A HELL nagyszabású kampányának keretében október 31-ig segíthet bárki az aludobozok bedobásával, így nemcsak a körforgásos gazdasághoz tesz hozzá az ember, hanem a hátrányos helyzetben élő gyermekek kerékpárhoz jussanak.

A HELL cégcsoport fenntarthatósági tevékenységeiről:

A HELL ENERGY globális viszonylatban is az egyik leggyorsabban fejlődő FMCG márka. A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő energiaital brand 2006-ban született, 2010 óta Magyarországon piacvezető energiaital gyártó, mára pedig már a nemzetközi piacokon is meghatározó szereplővé vált. Hazánkon kívül már több mint 50 országban elérhetőek termékei, amelyből számos országban piacvezető. Világviszonylatban a HELL ENERGY DRINK a 3. legnagyobb energiaitalmárkájának becsülhető; az alig 3 éves ENERGY COFFEE jegeskávé márka termékeivel több mint 20 országban találkozhatunk; a XIXO jegestea brand pedig Magyarországon top 3-as pozíciót tölt be.

2020-ra a teljes termékportfólión (HELL energiaitalok, ENERGY DRINK jegeskávék, XIXO szénsavas üdítők és jegesteák, SWISS vitaminitalok) belül már 95% fölött van a végtelenszer újrahasznosítható alumínium dobozok aránya, és ezt az arányt 2025-re 99% fölé kívánja emelni a cég. A XIXO 2020-ban indított promóciója az aludobozok gyűjtésére és visszaváltására ösztönözte a fogyasztókat, melynek köszönhetően több mint 400.000 doboz gyűlt össze. A cégcsoport idén nyáron a fesztiválozókat buzdította nagy sikerrel az alumíniumdobozok szelektív gyűjtésére az EFOTT-on és a Strand Fesztiválon.