Hosszú évek óta azt hazudják a hazai baloldali propagandaoldalak vezetői, hogy úgynevezett "mikroadományokból" tudják finanszírozni a hatalmas méretű szerkesztőségeiket. Hazugságaik azonban csúnyán lelepleződtek az elmúlt hetekben, mivel többek között kiderült, hogy Amerikából adtak egymilliárd forintot egy baloldali propagandalapnak, valamint a volt indexesek propagandablogja is 300 milliót kapott az amerikai adófizetőktől. Korábban egyébként Gulyás Márton is bevallotta, hogy Amerikából kapott pénzt a propagandacsatornájára.

A legfrissebb hírek szerint a régi indexesek új blogjának főszerkesztője, a Gyurcsánynéval rendszeresen telefonálgató Dull Szabolcs arról számolt be, hogy a most induló „oktatási" projektjüket az amerikai DRL (Bureau of Democracy, Human Rights, and Labor) több mint 740 ezer dollárral (majdnem 300 millió forint) támogatja. A Telex nevű baloldali propagandaorgánum vezetője azt azonban „elfelejtette" megemlíteni, hogy a DRL a washingtoni Külügyminisztérium egyik szerve, amely az amerikai adófizetők pénzéből működik. Ez tehát egy újabb bizonyítéka annak, hogy a hazai baloldali propagandistákat külföldről fizetik, miközben azzal próbálják "kábítani" a nagyközönséget, hogy ők úgymond mikroadományokból működtetik az oldalukat. Arról sem beszélt, ezen az oktatási programon a valóságban mi kerül 300 millió forintba?

Bajnai Gordon 2009-ben az akkori alelnök Joe Bidennel WashingtonbanForrás: MTI/Beliczay László

Így került a képbe Soros György

Apropó Telex. A balliberális propagandaoldal létrejöttét is külföldről finanszírozták. Még 2021. március 23-án érkezett meg az a 200 ezer eurós összeg, amelyet a Zdeněk Bakala tulajdonában lévő Economia nevű prágai kiadó folyósított a Telexnek. A Csehországból érkező támogatást a balliberális hírportál sem tagadta, közleményük szerint ugyanis az összeget arra fordítják, hogy a Telex jobb legyen. A Telex magyarázata szerint a 200 ezer euró nem befektetés, hanem egyszerű támogatás, amiért semmit nem kértek cserébe tőlük, csupán a korrekt, kritikus, kíváncsi újságírást támogatja a cseh kiadóvállalat. No, persze.

A cseh Sorosnak döntő szerepe volt abban, hogy létrejött a volt indexesek blogjaForrás: Origo

A magyarázat szépséghibája az, hogy miként azt a Magyar Nemzet már 2020 szeptemberében megírta, a támogató kiadó vezetője az a kettős állampolgárságú üzletember, akit a cseh Sorosként emlegetnek.A magát függetlennek hazudó Telexhez a cseh Soros adománya egy nonprofit szervezettől, a Ne Hallgassunk Nonprofit Kft.-nek érkezett. Ezt a céget Munk Veronika és Dull Szabolcs, a Telex két főszerkesztője, illetve Kárpáti Márton, a Telex kiadójának vezetője hozta létre még 2021 februárjában.

A cseh vállalkozó egyébként Soros Györggyel is szerepelt már együtt egy 2007-es konferencián, amelyet a Policy Association for an Open Society szervezett. Bakala alapítványa Soroshoz köthető nem kormányzati szervezeteket is támogat, mint például a Közép-Európai Aspen Intézetet (The Aspen Institute Central Europe). A szervezet 2019-es éves beszámolójában a Bakala Alapítvány az első helyen van feltüntetve, de az The Aspen Institute és a The Aspen Institute Germany is meg van említve. Utóbbi kettő feltűnik a Nyílt Társadalom Alapítványok (OSF) adatbázisának kifizetési listáján is. Eszerint a The Aspen Institute 2016 és 2018 között 590 ezer dollárt kapott, míg a német intézet 2017-ben több mint 347 ezer dollárral gazdagodott.

Egymilliárd a baloldali propagandalapnak

A hazai baloldali propaganda külföldi finanszírozását bizonyítja az is, hogy két hete derült ki az, hogy az eddig ismert összeghez képest jóval több, 3 milliárd forintnyi amerikai támogatás érkezett a baloldal választási kampányába az Action for Democracy nevű szervezeten keresztül. A Nemzeti Információs Központ állítása szerint egyértelmű kapcsolatok mutathatók ki az Action for Democracy és az Egyesült Államok kormányzata között.

Fontos részlet, hogy az Oraculum 2020 Kft. is kapott egymilliárd forintot az amerikai szervezettől. Az Oraculum 2020 Kft. az Ezalényeg.hu balos országos propagandaportál kiadója. A cégről azt érdemes még tudni, hogy a tulajdonosa ifj. Páva Zoltán, aki korábban a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok tanácsadója volt.

Az Ezalényeg.hu hazugságok terjesztése miatt például Gulyás Gergellyel szemben márt pert is veszített. 

Az Action for Democracy nevű szervezetet egyébként Korányi Dávid vezeti, aki korábban Bajnai Gordon egykori miniszterelnök tanácsadója és államtitkára volt, de dolgozott Karácsony Gergely városdiplomáciai tanácsadójaként is.

Gulyás Mártont is külföldről pénzelik

A külföldről fizetett propagandisták között található természetesen Gulyás Márton is. Tavaly decemberben jelentette be a Partizán Facebook-oldalán Gulyás, hogy a Partizán Rendszerkritikus Tartalomelőállításért Alapítvány két nagy presztízsű, meghívásos pályázaton is díjazásban részesült. Amíg a German Marshall Fund kiírásán 15 ezer dollár, addig a The Foundation for Democracy and Pluralism meghívásos pályázatán 200 ezer euró díjazásban részesült.

Gulyás Mártonról is kiderült, nagyrészt külföldről pénzelikForrás: MTI/Mónus Márton

Így mozgatják a háttérben a szálakat

Összességében az elmúlt években egy teljes hálózat épült ki arra, hogy a külföldről érkező pénzeket eljuttassák a baloldali propagandistáknak. Ennek kiépítésébe Gyurcsányék már évekkel ezelőtt belekezdtek, és aminek célja az internetes nyilvánosság megszerzése-megszervezése az online és a közösségi médiatérben. Nem utolsó sorban az adatgyűjtés, elemzés és profilozás.

A hálózat tagja a DatAdat, amely egyértelműen Bajnai embereinek felségterülete. A céghez köthető Szigetvári Viktor (Bajnai volt államtitkára), de Ficsor Ádám (Bajnai Gordon volt titkosszolgálati minisztere) is.

Bajnai Gordon és Korányi Dávid hozta létre azt a hálózatot, amin keresztül a baloldali propagandistákat fizetikForrás: MTI/Beliczay László

Bajnai lehetséges szerepéről a Városháza eladási kísérlete nyomán kiszivárgott egyik felvételen jelentek meg állítások, az exkormányfőt a Wallis-csoportból vélhetően jól ismerő Gansperger Gyulától, aki így értekezett:

Magyarországon alapvetően az egész ellenzék mozgása mögött, ugye, én azt gondolom, a külföldi erők és finanszírozók állnak. Ugye kik ezek az erők? Ugye, egyik része ez a Soros-birodalom, fogalmazzunk így. A másik része azok a nagytőkés csoportok, Németország, az Egyesült Államok főleg, akik itt szeretnék, hogyha befolyással rendelkeznének. Én azt gondolom, hogy ezeknek az embere a Gordon. Most a szónak nem a rossz értelmében véve.

A lényeg, hogy mind Gulyás Márton, mind Márki-Zay bevallotta,amerikai, Soros-hálózathoz köthető források is feltűntek adományozói között, ráadásul mind a Partizánnál, mind a Mindenki Magyarországa Mozgalomnál feltűnt az a balliberális holdudvar által irányított DatAdat, amely évek óta kampánytechnológia fejlesztésével is foglalkozik. Ezeken a csatornákon jutott el, és még most is jut el jelentős összeg a baloldali propagandaoldalakhoz.