Dollármédia: Soros György magyarországi blogja, a 444 a választások előtti évben kezdett el igazán gazdagodni

China's state media warns Soros on betting against yuan, HK dollar China Chinese George Soros investor billionaire SQUARE FORMAT
Soros György
--FILE--Billionaire investor George Soros, chairman of Soros Fund Management and founder of The Open Society Institute, reacts at a sub-forum during the Boao Forum for Asia Annual Conference 2013 in Qionghai city, south China's Hainan province, 8 April 2013. China's state media has warned billionaire investor George Soros against betting on falls in the value of the Chinese yuan and Hong Kong dollar amid widespread worries over the health of the world's second-largest economy. China's fourth-quarter economic growth slowed to the weakest since the global financial crisis, increasing pressure on a government struggling to regain investors' confidence after perceived policy missteps jolted global markets. "Soros' challenge against the renminbi (yuan) and Hong Kong dollar is unlikely to succeed, there is no doubt about that," the People's Daily overseas edition said in a front-page opinion piece on Tuesday (26 January 2016). China's economic fundamentals remain sound, despite slower growth, volatility in its stock market and the yuan's depreciation against the U.S. dollar, said the opinion piece, written by a researcher at the commerce ministry.
Vágólapra másolva!
A Tűzfalcsoport tényfeltáró oldal legfrissebb összesítésében a Soros-blog (444) pénzügyi beszámolóit veszi górcső alá. A magyar országgyűlési választások előtti évben az amerikai milliárdos haza blogja ugyanis óriási bevételekre tett szert. Soros György mellett Brüsszeltől is kaptak pénzt, „egész véletlenül" éppen a magyarországi kampány időszakára időzítve. Dacára az amerikai és a brüsszeli pénzeknek, a blognak azonban nem sikerült javítania az olvasottságát. Egyes videóik nézettsége 12-137 között mozog, ez szánalmasan kevés.
Vágólapra másolva!

A 2022-es választások külföldi hátterének teljeskörű feltárása még várat magára, azonban ahogy egyre mélyebbre ásnak a tényfeltárók a Soros György-féle média és NGO-birodalomban, úgy egyre több összefüggésre bukkannak.

Az Egyesült Államokból és Svájcból érkező kampánypénzeken túl az amerikai baloldal, élén Soros György milliárdossal a teljes magyarországi hálózatát is mozgósította a 2022-es választási kampány során a baloldali jelöltek mellett.

Soros György Forrás: Imaginechina via AFP/dycj - Imaginechina/Dycj

Nem titok, hogy a kampányhoz pénzre és humánerőforrásra van szükség. Soros médiabirodalmának egyik legrégebbi blogja – a 444 – mindkettőből kapott bőven. A 2021-es pénzügyi beszámoló és személyügyi kimutatások jól megmutatják, hogy miképp készültek a választásokra Uj Péterék.

Nemrég maga a partizános Gulyás Márton ismerte be, hogy anyagi támogatást kaptak Sorostól. Erről az Origo itt számolt be. Korábban a Telex jött elő azzal, hogy

komoly pénzügyi segítséget kapnak Amerikából, pontosabban az amerikai baloldal által vezetett külügyminisztériumtól.

Erről pedig itt írtunk.

Mindkét fejlemény egy irányba mutat:

Soros nem feltétlenül elégedett a 444-el, ezért diverzifikálja a támogatásait, illetve befolyásának köszönhetően szerez támogatókat olyan viszonylag új médiaprojektnek számító 444-konkurens blogoknak is, mint a Telex.

Hogyan tolja a propagandát Soros blogja?

A 2022-es választási kampányban a Soros-blog és a baloldali, budapesti értelmiség fkedvence Karácsony Gergely volt, majd miután a főpolgármester visszalépett, ezek a jól beágyazott baloldali lapok, szervezetek, értelmiségi „klubok” lenyelték a békát és minden kritika nélkül felsorakoztak Márki-Zay Péter mögött.

Íme pár példa:

444 - Márki-Zay: A fogyatékosokat szeretjük

444 - Márki-Zay felszántotta az országot, főleg a saját körzetét

Ezt a cikket a kormányinfókról ismerős Szurovecz Illés jegyzi, és olyan kritikus gondolatok vannak benne, mint:

  • Szédítő tempóban járta az országot Márki-Zay Péter az elmúlt hónapokban.
  • Szinte minden választókerületben járt, a 106-ból 44-ben többször is.
  • Ahová visszatért, ott általában kisebb településekre is eljutott.
  • Hódmezővásárhelyre és környékére különösen sok, 17 kampányesemény jutott, mivel ott indul egyéniben Lázár János ellen.

444 - „Az embereknek mindenhol elegük van a kitenyésztett politikusokból”

444 - A csapdákat kikerülve, igazságosan rezsicsökkentene Márki-Zay kormánya

Megmosolyogtató, amikor a 444-Telex tengely propagandistázik.

A fenti címeket elnézve, aligha lehet másképp értékelni az ő választási tevékenységüket, mint a Pravda legdicsőbb évtizedének amerikai közpénzből történő megelevenedését.

A 444 hanyagolta mind Facebookon, mind Google hirdetésben a baloldali jelöltetek promotálását - ellenben mondjuk Juhász Péterrel, akihez köthető KözösÜgyünk Kft. nevű cég 71 ezer eurót (2022. január 1. – április 3. között) költött csak Google hirdetésekre – csak és kizárólag a „klasszikus” propagandaújságírás eszközeivel éltek.

Pénz + emberek = kampány

A pénzügyi beszámolókat böngészve az a legszembetűnőbb, ahogy a 444 elkezdte felduzzasztani a szerkesztőségét.

2020-ban még viszonylag kis szerkesztőséggel működtek, mindösszesen 39 munkatárs dolgozott a lapnál. Ezzel szemben 2023 januárjára ez a szám már elérte a 60 főt.

Tehát a 2022-es kampányban a 444 zsoldjában legalább 60 ember dolgozhatott már.

A pénzügyi forgalma is hasonlóan megugrott.

2020-ban még 600 millió forintnyi forgalmat bonyolítottak le, míg 2021 végére ez a szám elérte a 847 millió forintot. Hatalmas növekedés egy év alatt.

Forrás: Tűzfalcsoport/Hightcharts.com

Mindezt a koronavírus járvány tetőzéskor, amikor minden másnap azzal riogattak, hogy ha azonnal nem állítjuk le az ország gazdaságát és nem zárkózunk be a lakásunkba, akkor végünk. Ők mindenesetre szépen megszedték magukat.

Brüsszeli pénzek a semmire?

Persze Soros szlovák cégén túl a 444 elég alapos apanázst kap Brüsszelből is. Egy 2020-ban kiírt, több százmilliós „pályázatot” nyertek el, mely keretében 2022-ban és 2023-ban Brüsszelnek tetsző videókat kell gyártaniuk.

A projekt célja, hogy a fiatalokat vonják be videók, podcastek, események és közösségi média platformok révén. A támogatás állítólag főleg a 16-30 éves korosztályt célozza meg Facebookon, Youtube-on, Instagramon, Twitteren, TikTokon, Vimeon, Europodon és Spotifyon keresztül.

De ha kicsit alaposabban utánamegnk, akkor

azt látjuk, hogy azokat a videókat, amiket a Soros-blog készít a brüsszeli támogatás keretében, szinte egyáltalán nem nézi senki.

Mintha nem is a nézettség lenne a cél, hanem hogy bezsebeljek előre a támogatást.

Uj Péter Forrás: Wikimedia Commons/Mdavid89

Így alakul az elmúlt hónapokban készített videóik nézettsége:

Ilyen alacsony megtekintésű videókért cserébe érthetetlen, hogy Brüsszel miért fizet több milliót.

Megint csak arra jutunk, hogy nem az elvégzett munka, sokkal inkább a támogatás összege számít.

A fenti tényekből jól látható, hogy a 444 Soros Médiafejlesztési Befektetési Alapján túl máshonnan is kapott pénzt és az is egyértelmű, hogy nem várnak el nagy eredményt a pénzükért cserébe a brüsszeli adakozók. Az viszont számtalan új kérdést felvet, hogy miért éppen a választások előtti évben kezdtek ilyen nagy médiaprojektekbe a nemzetközi balos hálózatok.