Bródy János ugyanaz volt a „szocializmusban”, mint Hofi Géza - a népszerű színész-énekes szerint

Vágólapra másolva!
A beatkorszak a lázadásról szólt, ezért zavarta a diktatúrát – mondta Makrai Pál, az Apostol és a Korál együttesek énekese, a Rock Színház színésze a Századvég Youtube-csatornáján, a Kontextuson beszélt erről, a Négyszemközt című műsorban. A legendás zenész, színész lebilincselő őszinteséggel idézi fel életét, emlékeit; beszél arról, milyen törést okozott számára bátyja tragikus sorsa, és arról is, milyennek látta 1956-ot. Beszél konzervatív értékrendjéről, és arról is, milyen politikai szelep volt Bródy János vagy éppen Hofi Géza a diktatúra idején.
Vágólapra másolva!

Első kézből hallhatjuk Makrai Páltól, hogyan működött a kommunizmusban a cenzúra, hogyan fenyegették és zaklatták rendőrök, besúgók, milyen volt – gyakran – félelemben élni. Szóba kerülnek a szakmai állomások, az Apostol, a Korál, a Rockszínház, az Operettszínház és az is, milyen politikai támadásokat kellett elviselnie, csak mert nem titkolta konzervatív értékrendjét.

A beszélgetés legfontosabb fejezetei itt találhatók:

00:01:55 – Rockszínpadi éveim (könyv); a beatkorszak
00:08:21 – Beatzene és a politika
00:14:46 – Beszervezési kísérletek
00:23:33 – Családi tragédia
00:32:05 – 56-os emlékek
00:35:34 – Rettegés, félelem a diktatúrában; a fekete autó
00:42:50 – Atlas, Apostol
00:47:08 – Nagy Ervin sorozatszínész 
00:53:00 – Bródy János, Koncz Zsuzsa
00:55:16 – Politikai támadások a rendszerváltás után
01:16:45 – Rockszínház
01:22:32 – Szélsőliberális cenzúra; szakmai mellőzöttség
01:36:18 – Aktuális munkák, tervek

A teljes beszélgetés itt, a Négyszemközt korábbi epizódjai itt érhetők el.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!