Az előző intenzív, több munkafolyamatot összefogó fázishoz képest már csak kisebb változásokkal kell készülni, és húsvéttól már nem kell pótlóbuszra átszállni a Budapest és Szeged közötti utasoknak, ám 2 perccel korábban indul a Napfény InterCityk többsége Szegedről a főváros felé - áll a MÁV Zrt. közleményében.
A Kiskunfélegyháza–Szeged közötti személyvonatok egy kivételével szintén teljes útvonalukon haladnak, 10-14 perccel változik a menetrendjük. A röszkei és békéscsabai vonalakon pedig 4-7, illetve 15 perccel eltérő indulási időkkel kell számolni az eredeti menetrendhez képest.
Április 18-ától, nagypéntektől következő szakaszába ér a szegedi pályakarbantartás, június 20-ig az alábbi változásokra kell számítani:
Budapest–Szeged közötti Napfény InterCityk
Kiskunfélegyháza–Szeged közötti személyvonatok
Szeged–Orosháza–Békéscsaba vonal
Szeged–Röszke–Szabadka vonal
Szeged vasúthálózatának több szakaszán komplex pályaépítést és karbantartást végeztek április első felében a szakemberek, köztük új biztosítóberendezés kiépítését és az üzembe helyezésének előkészítését, deltavágány feletti felsővezeték építését. A beavatkozások sokrétűek, de a céljuk azonos: biztonságosabbá, korszerűbbé és pontosabbá akarják tenni a Dél-Alföld egyik legfontosabb vasúti térségében a vonatközlekedést.
Az előre tervezett felújítási munkálatokkal és biztosítóberendezési fejlesztésekkel egy időben befejezték a január 25-i, siklással járó baleset okozta pályarongálódás végleges helyreállítását. Mint emlékezetes, akkor a forgalom mielőbbi megindítása érdekében, három nap alatt ideiglenesen állították helyre a vágányokat, és átmenetileg csak csökkentett sebességgel haladhatott a vasúti forgalom a közlekedés biztonságának fenntartása érdekében.
Rendszeresen ellenőrizték és értékelték az ideiglenesen helyreállított pályarészt, és a vizsgálatok eredményétől függően döntöttek a sebesség fokozatos emeléséről.
A fenti munkák elvégzését, és a sikeres helyreállítást követően április 18-tól a korábbi sebességkorlátozás megszüntethető, így az engedélyezett pályasebességet 40 km/óráról az eredeti 60 km/órára emeli a MÁV Zrt. Ezáltal csökkennek a késések, javulni fog a vonatok pontossága a fővonalon, a röszkei vonalon pedig megszűnt a vonatpótlás.
A felújítás ideje alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt zajra lehet számítani.