Lerobbantunk az autópályán, mellettünk száguldanak a kamionok és a személyautók, mi pedig kétségbeesetten állunk és nézünk, mit tegyünk? Horváth Csaba műszaki mentési szakértő, a Rescue Lenti ügyvezetője segített abban, hogyan cselekedjünk.
A szakértő felhívta a figyelmet:
ha a lerobbant az autó, szálljunk ki és menjünk a szalagkorlát mögé.
A jármű elszállításáról az autópályákon a közút kezelője illetékes intézkedni.
Ha a jármű forgalmi akadályt képez – vagyis a haladó, kanyarodó, gyorsítósávok valamelyikében van –, akkor azonnal el kell vinni a helyszínről.
Ha az elszállítás nem rendőrségi intézkedés keretében történik, vagyis az autót nem foglalják le, akkor az útkezelő, vagyis a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF Zrt.), illetve a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vele szerződött partnert vesz igénybe. Zalában – írja a feol.hu – ez a Rescue Lenti.
A vészsávként funkcionáló leállósávban két órája van az autósnak arra, hogy autómentőt hívjon,
és onnan a lerobbant gépkocsit elszállíttassa. A két órán túl a közút kezelője intézkedik a jármű elszállításáról – akár tetszik az ügyfélnek, akár nem, ennek viszont ára van.
A szakértő rávilágított: a statisztika szerint, ha 20 percnél tovább várakozik valaki a leállósávban, már 80-90 százalékos „esély” van az ütközésre.
Arról, hogy a kerékcsere miért nem jó ötlet az autópályán a feol.hu cikkében olvashat bővebben.