Magyarország nemet mondott a tízéves autók kötelező éves műszaki vizsgájára

Vágólapra másolva!
Magyarország hivatalosan sem támogatja az Európai Bizottság azon tervét, amely évente kötelező műszaki vizsgálatra kötelezné a tíz évnél idősebb személyautókat és kisteherautókat. A kormány álláspontja szerint a javaslat aránytalan terhet jelentene a magyar családoknak és a vizsgáztatási rendszernek, miközben a várható közlekedésbiztonsági haszon nem igazolná a szigorítást.
Vágólapra másolva!

Nem támogatja Magyarország az Európai Bizottság új jogszabály módosítási javaslatát, amely a tízévesnél idősebb gépjárművek számára évente kötelező műszaki vizsgálatot írna elő — számolt be a Magyar Nemzet. A hivatalos magyar álláspontot Nagy Bálint közlekedési államtitkár a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén ismertette.

Az Európai Bizottság a gépjárművek és pótkocsik időszakos műszaki vizsgálatáról szóló 2014/45/EU irányelv módosítását kezdeményezte. Az új szabályozás célja a technológiai fejlesztések – különösen az elektromos és hibrid járművek – vizsgálati rendszerbe történő integrálása, valamint a közlekedésbiztonság növelése és a környezetvédelmi szempontok erősítése.

Nov. 14, 2024, GOUDA - An exhaust from a gasoline-powered car in downtown Gouda. ANP / Hollandse Hoogte / Tobias Kleuver netherlands out - belgium out (Photo by Tobias Kleuver / ANP MAG / ANP via AFP)
Tízévesnél idősebb autók éves műszaki vizsgája Magyarországon? Fotó: TOBIAS KLEUVER / ANP MAG

A módosító javaslat részeként a tagállamoknak elő kellene írniuk, hogy a tíz évnél idősebb személyautók (M1 kategória) és kisteherautók (N1 kategória) minden évben időszakos műszaki vizsgálaton vegyenek részt.

Nagy Bálint a tanácskozáson hangsúlyozta: Magyarország elkötelezett a közlekedésbiztonság javítása és a környezetvédelmi célok támogatása mellett, ugyanakkor a tervezett intézkedés aránytalan anyagi és adminisztratív terhet róna a magyar autótulajdonosokra és a vizsgáztatásért felelős hatóságokra. Különösen problémásnak nevezte a javaslatot azokban a tagállamokban, ahol a gépjárműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik.

Az államtitkár kiemelte: az állampolgárok terheinek növelése nem áll arányban a javaslat által várható közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi előnyökkel, ezért Magyarország nem támogatja a rendszer szigorítását.

A Magyar Nemzet információi szerint nem Magyarország az egyetlen, amely kifogásokat emelt a tervezet ellen — több uniós tagállam is jelezte aggályait a javaslat kapcsán. Az uniós jogalkotási folyamat a tanács illetékes munkacsoportjában folytatódik.


 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!