Kisípolva sem adja le a Jobbik hirdetését az MTV

Vágólapra másolva!
Hiába sípolja ki a Jobbik a választási hirdetésében a kifogásolt szavakat, a Magyar Televízió ezt a verziót sem adja le. A Jobbik hirdetését csütörtökön az MTV és a Magyar Rádió is visszautasította arra hivatkozva, hogy törvényellenes kijelentések hangzanak el benne.
Vágólapra másolva!

A Magyar Televízió akkor sem fogadja el a Jobbik választási hirdetését, ha a párt kisípolja benne a kifogásolt szavakat - válaszolta a köztévé kommunikációs osztálya az [origo] kérdésére. A Jobbik választási hirdetését az MTV azért utasította vissza csütörtökön, mert az személyiségi jogokat sértő kijelentéseket és megtévesztő állításokat tartalmaz. (A hirdetés visszautasításáról ebben a cikkünkben olvashat bővebben.)

A Jobbik csütörtöki bejelentése szerint az MTV többek között a cigánybűnöző szó használatát kifogásolta. A Magyar Rádió hasonló indokkal utasította vissza a hirdetést, ezért a Dúró Dóra, a párt szóvivője csütörtökön bejelentette, hogy készítettek egy újabb változatot a hirdetésből, amelyben a kifogásolt szavak mellett a bankok, a "politikusbűnözők", a magyar és a multik kifejezéseket is kisípolták, és ezt eljuttatták a két közmédiának.

A Magyar Televízió azért nem fogadja el ezt a változatot, mert az interneten terjed a hirdetés vágatlan verziója, ezért a sípolás ellenére is tudni lehet, hogy mire gondol a párt, ráadásul nem egyértelmű, hogy az MTV, vagy a Jobbik sípolta ki a kérdéses szavakat - idézte Kert Attila, az MTV kommunikációs vezetőjének indoklását kérdésünkre az MTV sajtóosztálya.

Vona Gábor, a Jobbik elnöke pénteki sajtótájékoztatóján a véleményszabadság durva, az elmúlt húsz évben példátlan megsértésének nevezte a Magyar Rádió és a Magyar Televízió döntését, és azt mondta, nem tud arról, hogy bármely parlamenti pártot ez idő alatt, ráadásul éppen a választási kampány hajrájában korlátozták volna nézeteinek terjesztésében.

Vona azt is nehezményezte, hogy a Magyar Televízió a hirdetésük "cenzúrázott" verziójának sugárzásától is elzárkózott. Szerinte ez azt mutatja, hogy a televízió munkatársai "már a gondolatainkban olvasnak, és valószínűleg valamilyen tibeti orvoslás hosszas tanulmányozása után képesek tudatból tudatba lépni".