Végrehajtások: három évről 60 napra rövidült a követelések jogi érvényesítése

2014.11.17. 22:40

Három évről 60 napra csökkentette a követelések jogi érvényesítését a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara – értesült az Origó. A Magyar Országos Közjegyzői Kamara elektronikus fizetési meghagyásos rendszeréhez csatlakozó elektronikus ügykiosztó rendszerével, hatékonyabbá téve ezzel a végrehajtások eredményességét, és a behajtásokat.

A Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara tájékoztatása szerint, három évről hatvan napra rövidült a követelések jogi érvényesítése, ami a végrehajtási eljárás összes szereplőjének kedvező.

A Kamara nyilvántartása szerint 2013. évben az önálló bírósági végrehajtókhoz 495.226 új végrehajtási ügy kiosztása történt meg, melynek 56 százaléka bizonyult eredményesnek, ez több mint 82 milliárd forint értékű behajtást jelent – mondta Dr. Császti Ferenc, a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara elnöke.

A lerövidült ügymenet hosszútávon egyértelműen a hatékonyság növelését eredményezi, a végrehajtást kérők ugyanis már most gyorsabban jutnak jogos követeléseikhez, az adósoknak pedig sokkal kisebb plusz teherrel kell számolniuk.

A munkafolyamatok elektronizálásával, digitalizálásával nemcsak a végrehajtási eljárások sebessége változott, hanem az ügykezelés pontossága is fejlődött, mindemellett a Kamara munkatársai ezzel egymilliónyi munkaórát takarítottak meg.

Korábban is voltak sikerek

Az Origó korábban többször foglalkozott vele, hogy sikeresen működik az úgynevezett pénzintézeti megkeresések elektronikus rendszere, amely segítségével a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara tagjai keresik meg végrehajtási ügyekben az adósok bankszámláit vezető hazai pénzintézeteket.

Fotó: Tuba Zoltán - Origo

A korábbi papíralapú rendszerhez képest milliós nagyságrendű a megtakarítás, az időt, pénzt spóroló rendszer okán pedig a végrehajtóknak és a bankoknak az érdemi munkára lehet fordítaniuk a felszabaduló munkaerőt.

A Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara már évekkel korábban megalkotta az elektronikus ügyintézés koncepcióját, a célok nagyon egyszerűek voltak, a rendszer feleljen meg a hatályos jogszabályoknak, legyen megfizethető, legyen mérhető az eredmény, bárki akadálytalanul kapcsolódhasson hozzá és legfőképpen, legyen olcsóbb a működtetése, mint a papír alapú ügyintézés.